Hejsvejs och varmt välkommen hit
Vilken grej du får vara med om

Härligt för din vän att ha dig som ställer upp och är med om detta fantastiska

. Det här kommer gå som smort ska ni se

.
Natten verkar ju ha vart helt hyfsad måste jag säga, barnen verkar ha kännt sig trygga eftersom de somnat om rel snabbt och ni har oxå fått börja med att introducera ramsan och känna på hur den används. Så långt allt väl. Det är nu i natt som den stora utmaningen kommer, precis som du skriver. Nu gäller det att gå vidare till nästa nivå

.
Det är helt tillåtet att anv buffningen (försök att att INTE varva buffning och solfjäder då detta lätt kan förvirra barnen) även inatt men våga låt ramsan börja ta över mer och mer och använd den som ett slags kommunikation: olika tonläge, röststyrka etc. Tänk på att ni ska ha sista ordet, om barnen frågar 100 ggr ska vi svara 101 ggr, så det är fullt tillåtet att ramsa X 97 om så skulle behövas

.
Viktigt att ni håller schemat är det! Är det morgon kl 07 så är det. Det är enda chansen för barnen att kunna sätta tiderna i kropp och knopp, så skarva inte är mitt råd.
Se till att ösa på med maten nu under dagen, på mätt mage sover man mkt skönare (gäller alla lurarna) och har alla förutsättningar för att få sina 12 tim. Dessutom slipper vi vuxna nojja över att " de kanske är hungriga"

och kan agera mer konsekvent om frågor uppstår . 5 mål med 3-3.5 tim mellanrum, men det där vet ni.
Är lite oklar över hur ni lagt upp dagslurarna (?). 3 lurar/dag är att rekommendera, de två kortare på fm och em och sen en långlur mitt på dagen, strax efter att lunchen intagits. 12+45+1.5+45 kan vara ett bra 6-månadersschema. Ev lite längre lunchlur (2 tim) och så en kort power nap på 20 min på em som ges som förutsättning för sömn. Beror ju på om det är piggisar el tröttisar. Nåja, hursomhelst ska ni inte ändra och bängla i det schema ni nu gett er in på under själva kuren utan isf vänta tills uppföljningsveckan är över.
För vanliga frågor som ofta uppstår under kuren se denna tråd:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... =7&t=20621
Läs gärna om kapitlena "Safarin" samt de om "Lugnet" "säkerheten" och "Njutningen" i SHN-boken. Där hittar ni själva grundtesen till kuren och varför man gör som man gör.
Tvillingtanten skrev:Vore så tacksam för lite input här, så vi inte gör bort oss och förstör det här fantastiska
Kör på bara

:thumbsup: .Och glöm inte att detta är en
process som kräver sina 11 dygn, först efter det kan man börja utvärdera.Hör gärna av dig mer fler frågor om det behövs, vi finns här för att peppa och fundera tillsammans med er.
Ps. skriv gärna in födelsedatum på barnen samt startdatum för kuren i din profil så blir det lättare för oss att hänga med