Just ja, den ska jag ta och önska mig i julklapp tror jag!inger skrev:Måste bara rekommendera Kerstin Ekmans senaste Grand Final i Skojarbranschen.
Tack för påminnelsen!
Just ja, den ska jag ta och önska mig i julklapp tror jag!inger skrev:Måste bara rekommendera Kerstin Ekmans senaste Grand Final i Skojarbranschen.
som jag råkade plocka på mig på en loppis
Ja, visst är de härliga!! Även hans andra böcker är riktigt bra!och jag har snöat in på Damernas detektivbyrå ett tag
Jag vill också slå ett slag för Anna Wahlgrens hela författarskap. Det är mycket brett. Det finns en bok som handlar om hennes tid i Egypten. Typiskt att jag glömt namnet på den. Jag läste den i slutet av 80-talet och det händer fortfarande att jag tänker på den. Det var väldigt nakna skildringar av män och kvinnor i den. Nakna och insiktsfulla!Sarisparis skrev: Jag har nyligen läst "Veka livet", "Ge liv" och "Mannen i kjol" och de hâller verkligen.
Min favorit av dessa tre är helt klart "Ge liv" (fristâende fortsättning pâ "Veka livet", sâ börja med den i vilket fall) som har ALLT. Samhällsanalys, kärlekshistoria, hopp och en fantastiskt vältecknad bild av hur det är att bli mamma. Jag hittade mina ex genom http://www.bokborsen.se.
Det stämmer iaf mycket bra pâ det jag läst i Mommo.inger skrev:Nakna och insiktsfulla!