Hejsan
Först vill jag bara skicka ett stort tack för er eldsjälar som finns här!

Är så glad att jag har hittat hit och läst barnaboken och standarmodellrat min lilla tjej. Här får man så konkreta svar som jag har saknat när jag frågat på BVC.
Tack Tetz för dina tips om matordningen! och vad roligt att våra små har samma scheman och rutiner.

Vi har oxå använt oss av babysittern vilket funkar utmärkt. Ska testa att lägga purérna sist och så vatten på det. Tack även Clara Cecilia för att du tryckte på vattnet som en lösning också. Ska verkligen testa detta!
Jag har en till fråga om det här med vändningscirkusen, den är just nu värst i vagnen. Hon sover sin lunchlur oftast i vagnen. Men nu vänder hon som en lite blå nästan hela luren och jag vänder tillbaka utan ett knyst. Kommer detta lösa sig när hon lär sig vända sig själv tro, att hon somnar om då? Hur länge ligger dem i liggdelen i vagnen? Vår är inte för liten än, men den är väldigt smal och jag undrar hur man gör sen när den är för liten. Kan hon lära sig att sova halvliggandes framåt? eller bör man vara hemma så hon får sova i spjälsängen på sina lurar och promenixa när hon är vaken istället?
Hur gör ni när en lunchlur är över och lillan precis somnat in efter 1-2 h vändningscirkus i vagnen. tar ni upp henne på "rutintiden" eller låter ni henne sova över tiden (mer än en kvart) ?jag har försökt att hålla mig till tiderna jag satt upp så hon ska lära sig, men det har inte riktigt satt sig än...
Tack för att i tar er tid!
Kramar

Storasyster född 2011-06-06. Standardmodellad från 6 v, sov hela natten vid 4 mån.
Lillebror född 130426, standardmodellad från födseln.