Hej Irmasmamma,
Fiberråden får någon annan ge som vet

, men tänkte tipsa om att du kan ju också göra broccolimos, risoni, couscous, sötpotatismos, palsternackmos, jordärtskockmos, blomkålsmos, morotsmos, etc. Hela rotfruktssortimentet är faktiskt ganska stort.
Jag var också inkörd på ris och potatis men min man reagerade på det (nya zeeländare) som konstaterade att "i Sverige äter man bara potatis" som om det var den enda rotfrukten vilket han tyckte var helt knasigt. Jag tänkte efter, och insåg att han hade rätt, jag var inkörd på det sedan jag var liten. Jag hade inte ens ifrågasatt det! Som tillbehör hade man ju ris eller potatis, så var det ju bara

. Nåväl, med den insikten så blev det skojigare i köket. Och här i Sverige finns det ju riktigt bra rotfrukter året om.
Bara en tanke.
Och btw min lilla hade också perioder då konsistensen på maten jag gjorde icke uppskattades. Burkar blev räddningen, och sen svängde det igen när det inte var tvunget att vara helt slätt. Hon fick träna på smörgåsrån och majskrokar, och senare ärtor och bröd. Nu älskar hon mammas mat och särskilt fisk. Mmmm mums mamma, säger hon.
Kram Tin

Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.
Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars