Caspian skrev:Hej igen
det känns som om ramsan nu vid dagslurarna betyder "Nu ska du skrika, skrik ditt värsta". Hon brukar somna ganska snällt i vagn, oftast själv. Men nu i sitt nya rum blir hon så arg så fort jag börjar ramsa. Jag gör så här: Jag lägger henne , ger några vagningar, går mot dörren ramsar, ramsar 2:a när jag går ut,3 stycken utanför. Jag pausar och lyssnar och försöker svara på rätt sätt. Om hon blir tokarg går jag in, lägger till rätta, solfjäder vid behov. Vagnar.. då lugnar hon sig, minskar och slutar vagning så fort som möjligt, går mot dörren (hon ligger nu lugnt) ,men när jag börjar ramsa drar hon igång. När jag drar alla verser blir hon argare och argare. Jag har provat att dra bara 4, men det spelar ingen roll. När hon sedan 10- 20 min senare lugnat sig, kan jag dock dra en bekräftelseramsa som verkar fungera.
Jag tänker, det är en del av processen för att få ramsan att sitta. Egentligen är det ju bättre att det krånglar på dagen än mitt i natten.

Det kommer vara lite dialog fram och tillbaka mellan er innan liten fattar vad ramsan betyder, arg blir man ibland och här kan du tom backa och sluta verktyga. Arg får man vara, men inte ledsen. Och bekräftelseramsan är super viktig så jättebra att du envisas med den.
Caspian skrev:Svårt att få henne att sova lurarna ut. Hon vaknar och är vaken. Jag har då vagnat och ramsat tills lurtiden är fullgången, då känns 20 min vidriga!
Här tänker jag mer mat. Vilket också kan vara anledningen till att det skriks vid lurarna, vem vill sova om man har ett litet hål i magen. Hur mycket äts det? Och hur ser schemat ut? Äts det precis innan lurarna?
kram Tin

Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.
Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars