Natt 1: Helt okej
Natt 2: Jobbig, som väntat
Natt 3: Mer än okej
Natt 4: Ungefär som natt 2
Natt 5: Helt okej (men när sjutton ska han sova en hel natt?)
I morse vaknade han 06.30 med en stinkande blöja. Gjorde morgon och serverade frukost.
När han vaknar på natten tar det ca 15-30 minuter innan han somnar om igen. Jag har fått förhårdnader i händerna av vagnandet. Han tystnar oftast innan det fjärde draget och jag slutar direkt när jag märker att han tonar ner sig men jag hinner inte ens ta ett steg från vagnen först han är uppe på full skala igen. Visst kan jag vänta ett tag och se var det leder men det blir bara någon konstig variant av 5mm där han till slut slocknar för att han är slut av allt skrikande även om jag vagnar emellan.
Maten under dagen kan eventuellt vara boven i dramat. När han var nykläckt åt han kopiösa mängder och väldigt snabbt. Nu äter han väldigt långsamt och avbryter ofta för att kräkas. Då är det bara att vänta ett tag och sedan försöka igen och så är det samma visa om och om igen under hela vakentiden.
Att få i honom maten på högst 1 timme är bara att drömma om.
Just nu känns det som att jag inte gör annat än att mata när han är vaken. Bara ersättning på morgonen.
Andra vakenpasset börjas med banan eller någon puré. Sedan ersättning.
När han då vaknar efter långvilan är det dags för mat igen men då tar det ett bra tag innan han är intresserad. Först kräkas massa.
När han väl äter så kommer det upp igen och allt blir så utdraget.
När jag inte matar byter jag kläder och kryper omkring på golvet och torkar spyor.
Sista målet för kvällen är jobbigast. I och med att allt blir så utdraget under dagen blir det ju småskvättar här och där för att få i honom något alls och då blir han aldrig riktigt hungrig.
Det blir inte bättre av den vanliga maten.
Blandar i fett i ersättningen i form av cocosa så att det mättar extra inför natten.
När det kommer till gröt och välling hör jag till den skaran som inte vill trycka i honom spannmål i form av välling eller gröt

Så jag gör allt jag kan för att undvika det.