När det gäller ersättning så har vi redan köpt hem Althéra men en burk på 450 g kostar 210 kr om man inte får utskrivet på recept och det är svindyrt. Speciellt när mer än hälften slängs bort och kräks upp.
Han inte inte accepterat smaken och matvägrar mer än vanligt.
Det positiva är väl att hans eksem har blivit lindrigare på bara ett par dagar och det sträva på huden börjar att lägga sig.
Men allt det jobbiga med matstunderna kvarstår.
Jag erbjuder mat och han är verkligen hungrig. Så tar han ett par klunkar men så kommer det upp gammalt kräk och han verkar ha väldigt ont av att kräkas för han kryper ihop till en liten ostkrok, spänner sig och gallskriker. När jag sedan fått honom att lugna ner sig gör jag ett nytt försök men det blir bara samma visa.
Idag har jag väl inte fått i honom mer än 120 ml totalt över hela dagen så natten lär bli mindre rolig.
Tycker så synd om honom som inte får äta sig mätt och dessutom spyr upp det lilla han får i sig och har så ont
Han har också börjat vakna på natten och skriker förtvivlat. Ett par drag med vagnen så kräks han och jag tar bort kräket och då somnar han om utan problem.
Det blir så svårt att hålla tider och rutiner när det är så där och jag tappar verkligen all lust och inspiration till att göra något.
Att allt krångel har kommit så plötsligt gör att det nästan känns lite övermäktigt. Det flöt ju åtminstonde på innan hans stora förkylning för någon månad sedan.
Det finns två saker jag verkligen skulle vilja göra men inget av dem passar bra just nu.
Jag brinner verkligen för att träna hund, och tävla. Det bjuder dessutom på en hel del friskvård och utevistelse, men att ha hund går inte då sambon inte går med på det.
Det andra jag gärna vill göra är att plugga. Jag har en del att ta igen sedan gymnasietiden som ligger och skräpar.
nackdelen är ju då att jag har så svårt att koncentrera mig och behöver ha det knäpptyst och noll distraktion. Freddy trivs inte alls när det är knäpptyst och blir orolig av det så att plugga medan han är vaken går inte. Att göra det när han sover är inte heller så bra för då lär ju musik spelas.
Utöver det så är jag helt tom på idéer och förslag till sysselsättning. Är ju rätt kräsen när det kommer till saker att göra och tröttnar snabbt och har svårt att fullfölja det som inte faller mig i smaken.
Det enda som håller honom sysselsatt ett bra tag på egen hand är att lägga honom på rygg. Han har kommit på att han själv kan rulla över på mage och det är tydligen väldigt skoj

Men han har aldrig vänt sig från mage till rygg. Hade väntat mig att det skulle komma först