Idag gick det bättre med magläget än vad det har gjort tidigare.
Han började med att skrika upp sig men jag buffade då och visst dåsade han till men det var bara för en halv minut och sedan var han vaken och med även om han inte var överlycklig hela tiden. Avslutade med att lägga honom på rygg och så hade vi en mysig skrattstund innan jag tog upp honom.
Jag har fäst en massa skojiga bilder under de övre köksskåpen så att han kan titta lite på dem då jag vänder över honom på rygg.
När jag ligger på mage på golvet kan han se på bilderna jag har fäst på nedre delen av några skåp och lådor. Inte så vackert, men väldigt skoj att titta på
Speglar har inte alls varit populärt. Han har blivit väldigt ledsen när han har sett sig själv i en spegel men det verkar bli roligare och roligare för varje vecka.
Jag införde 3 månadersschema idag och det gick ju över förväntan till att börja med.
Efter den sista 45 minutersluren var det bara skrik. han var otröstlig och vägrade att äta. Lade ner honom i vagnen och drog ett par gånger och då tystnade han. Somnar inte men ligger och vrider och vänder på sig och pratar lite.
Tar jag upp honom tar det bara några sekunder innan han har skrikit sig blå. Går inte att trösta men tystnar och blir lugn så fort jag lägger honom i vagnen.
Vet inte om det beror på övertrötthet eller om han bara är lite trött på mig
Den här dagen har ju bjudit på mer aktivitet än vad han är van vid så det kan ju hända att han är lite överstimulerad och det i kombination med lite mindre sömn under dagen kanske gör honom helt slut.
Vill dock att han ska äta ordentligt så jag väntar till kl 18 och sedan gör jag ett nytt försök med mat, bad mm så får han väl vara vaken till kl 20 trots att det avviker.