Innge och ramsade? går ni in i barnets rum när ni ramsar? om ni gör det så tycker jag ni ska börja ramsa utanför hennes stängda dörr.Min man var inne och ramsade - hon lugnade sig men efter 5 minuter var hon igång igen. Han var tvungen att buffa en gång,
Nervositet, oro och annat måste ni lämna därhän innan ni på något sätt verktygar barnet. Ett exempel en pappa som står och gråter samtidigt som han solfjädrar sin dotter signalerar motstridiga uppgifter. Ni måste vara tveklöst säkra i er attityd och aldrig tillåta er till ens en sekund av oro när ni är inne hos barnet. Huruvida ni sedan ojar inför varandra (innanför er stängda sovrumsdörr eller här i forumet) är en helt annan sakHan var tvungen att buffa en gång, tillslut tog jag över då han började bli smått nervös
Barnet har uppenbarligen inte tagit till sig ramsan och blir således inte lugn med den. Ni måste ge den en chans att sätta sig. Ni måste hålla ramsdiskussioner med barnet. Ramsan skall signalera lugn och sömn just nu blir signalen ramsa först, skrika sedan och avslutande buff, mycket tvetydiga signaler.Jag tar i med ramsan så jag brööölar ut den för att överrösta - ingen reaktion. Tillslut buffar jag, går ut, buffar går ut.
Ramsa > låt barnet ställa sina frågor > svara med en ny ramsa > nya frågor > avvakta 2 minuter > svara med en ny ramsa > nya frågor > avvakta 2 minuter.... o.s.v. TILLS barnet blir lugnt > Bekräfta > Sätt på husljud > lämna barnets dörr
Vad tror du om detta?