Ang. schemat
Tack, jag ska fundera på detta. Vi har börjat tveka om han verkligen behöver minska till 15 tim schema. I natt sov han hela natten med undantag för några uppvak på förnatten och igår sov han nästan alla lurar minus en kvart på lång luren. Trotts detta blir han väldigt trött mellan varven. Igår på eftermiddagen blev han så trött när vi var ute att det var svårt att hålla honom vaken. Även i morse blev han väldigt gnällig och trött en halv timme innan luren. Det känns som att han borde vara piggare nu.
Jag infogar schemat som det ser ut nu...
07.00 glad godmorgon amma
08.30 - 09.15 lur
10.00 gröt med plommon
11.15 - 13.15 lur
13.20 grönsakspuré, frukt + amma
15.45 - 16.30 lur
16.30 kött/fisk/kyckling, grönsaker,frukt + amma
18.30 nattslurk välling
19.00 godnatt
...samt det vi funderar på att införa...
07.00 glad godmorgon, amma + välling
09.00-09.45 lur
10.30 gröt med plommon + amma
12.00 - 13.30 lur
13.30 grönsaker, frukt + amma
15.45 - 16.30 lur
16.30 kött/fisk/kyckling, grönsaker,frukt + amma
18.30 nattslurk välling
19.00 godnatt
Ang. det sociala delaktigheten
Sedan har jag försökt köra ett aktivitets schema under dagarna men det är svårt att hålla och att veta hur jag ska integrera honom i mitt arbete. Han vill inte sitta i babysittern och jag orkar inte ha honom i selen hela tiden. Har ni några tips om hur man gör den sociala delaktigheten med en fem månaders?
Helgerna när hans pappa är hemma blir även annorlunda och mer skaker händer och fler kommer och hälsar på vilket kanske stör hans schema eller gör det inte så mycket? #-o
Jag tycker nästan att sedan han började vara mer ensam med mig tycker han inte att det är lika roligt att träffa andra människor som han har älskat tidigare.
Nu blev det långt med många frågor jag ber om ursäkt men är mycket tacksam för svar!