Han sover 45 minuter (somnar direkt) Men sen är det stört omöjligt!
Avvaktar så länge det går men han skriker upp sig efter ett tag väldigt mycket. Går då in och buffar, han tystnar jag går, det tar 20 sekunder sen är det fullt gallskrik, jag buffar då direkt, han tystnad, det går 30 sekunder han börjar skrika igen, jag avvaktar men sen blir det gallskrik och jag buffar... Nu har vi hållit på i 30 minuter och nu sover han av utmattning
Igår kväll sov han 45 minuter sen höll jag på i 1 timma med diverse buffningar och avvaktningar... Något har blivit fel alltså.
Eftermiddagslurarna har alltid varit kämpiga, ska jag ta upp honom efter 45 min låta han vara vaken tills han blir trött igen och lägga och då låta honom sova 45 minuter igen...??
När vi började med detta så hade vi morgon klockan 9.00 men jag märkte efter ett tag att han alltid vaknade klockan 8.00 så då ändrade jag så att morgonen börjar klockan 8.00.
Nu har han börjat vakna klockan 7.00 ligger då och trallar och har det trevligt i sängen i ca 30 minuter sen börjar han skrika, försöker få honom att somna om men det går inte han är klar vaken... Ska jag ändra igen och ha morgon klockan 7.00 nu?
Men då måste vi ju lägga oss tidigare, men då vaknar han kanske ännu tidigare..
Hjälp!!
7-9 vaken
9-11 sova 2h
11-13 vaken
13-15 sova 2h
15-17 vaken
17-17.45 sova 45m
17.45-19.30 vaken
19.30-7 natt 11.5h
( som det är nu går vi o lägger oss kl 21.00) sover 1,5 + 1,5 + 2 + 11 Eller ska sova iaf men det fungerar ju inte så bra...
Hur verkar detta?
Det enda är att han har svårt att vara vaken 2 timmar blir ganska gnällig efter 1,5 timma. Men om man är stenhård kanske...
Hjälp, hjälp!
Tack!!