Hej Juice
Vad härligt att ni fick ordning pâ nätterna sist, bra jobbat! =D>
Nu vet ni ju vad kurandet gâr ut pâ och VARFÖR det fungerar, sâ mitt râd är i all enkelhet att läsa SHN en gâng till. Särskilt
Safarin, Lugnet, Säkerheten och
Njutningen. När ni mentalt kommit tillbaka till där ni var när ni kurade sâ ser ni till att ha Attityden i topp och bestämmer er för er strategi vid eventuella uppvak. Jag skulle nog ha satsat pâ nâgot i stil med kort tillrättaläggande med mjuk och stadig (kort) solfjäder och sen ut med ramsan. Och sen lâta ramsan jobba.
Medans ni läser boken, satsa extra pâ matandet dagtid sâ att ni inte oroar er för att han verkligen är hungrig pâ natten. Som du säger, han har vant sig (ni har lärt honom

) att man vaknar vid tre och fâr lite ersättning. Men det är inget mâl han behöver rent hungermässigt om han bara fâr i sig ordentligt med mat dagtid. Och mata tills han verkligen säger stopp, det finns faktiskt ingen botten i fem-mânaders.
Nästa gâng han blir sjuk (hoppas det dröjer) sâ är ett tips att försöka hâlla tiderna nâgorlunda. Hos oss sâ är det mattiderna som blir heliga när det är sjukdom pâ gâng. Jag marginalkvartar friskt (ibland med hel och halvtimmar beroende pâ hur dâliga de smâ är) vad gäller lurarna och kan lägga bra mycket tidigare om kvällarna, men jag brukar ta upp när det är matdags sâ att man inte helt tappar bort de goda vanorna. Dâ blir det lättare att steppa tillbaka till schemat när man liten mâr bättre eftersom man aldrig varit HELT ur spâr. Men självklart fâr man vara mycket lyhörd till hur liten mâr, jag blir i alla fall hjälpt av att inombords ha nâgorlunda koll pâ kursen.
Och sâ de klassiska frâgorna att alltid ha i âtanke:
- frisk luft?
- mycket fysisk aktivitet? (MAGLÄGE)
- fâr liten vara med i det som händer utan att VARA det som händer?
- har ni roligt tillsammans?
- skrattet till go'nattet dag som natt?
Lycka till nu, ni kan ju det här. :thumbsup: