Vi ska fira jul hos farmor och farfar i år. Dit kommer också lillans kusin 2 år. Han har ögoninflammation, är varig ordentligt på morgonen så han inte kan få upp ögonen. De ska till BVC imorgon för antibiotika om det inte blir bättre.
Jag vill inte att Thea, 10 mån, ska bli smittad så jag vill inte åka. Men resten av släkten verkar tycka att jag överreagerar. Olika kommentarer från dem:
"det är väl ok så länge de inte petar varann i ögonen". Mer smittsamt än så är det väl ändå.. iaf om man ska tro 1177.
"Men det ger väl inga men senare om hon blir sjuk?!" Nej men jag tycker inte det känns ok att medvetet utsätta henne för något som är så smittsamt, hon kommer ju antagligen bli sjuk.
"Vi kan väl hålla isär dem och se till att de inte tar i samma saker" Hur kul blir det för Thea?? Ska jag hålla fast henne när hon vill till kusinen och ta bort saker för henne hela tiden? Ser framför mig hur alla säger nej hela tiden..
Funderar på om jag bara är en överbeskyddande förstagångsmor eller inte.. Jag vill ju inte att hon ska bli sjuk och ha ögon som varar igen för henne. Jobbigt..
Vad tycker ni med mer erfarenhet?