Har beställt boken så väntar bara på att den ska komma så jag får koll på detta .
Har nu bara läst i olika trådar och vad Anna skrivit här på sidan.
Har en pojk på 9 veckor. Med ett jäkla humör
Han har sovit jätte bra på nätterna ända sen han kom till värden. sovit allt mellan 4-7 timmar sen ätit och somnat om direkt. Problemet har varit dagarna. Burit honom fram och tillbaka hela dagarna han har skrikit så fort jag lagt bort honom sen har han bara kunnat somna i min famn *pust* ont i ryggen, nu väger han över 6 kg och jag orkar inte bära honom något mer. Därför började jag titta runt på nätet och hamnade lyckligtvis här.
Började imorse med att väcka gossen kl 9 lek o mat fram till halv 11. La ner honom i vagnen på mage.... inget gallskrik, lite små gnäll men sen somnade han... Vaknade kanske 5 gånger under 2 timmar och då gungade jag vagnen i ca 1 minut per gång och han somnade om efter lite gnäll.
Väckte en glad och hungrig son. Han åt och kors i taket kunde han ligga på golvet på en filt under babygymmet och skratta *jippi*
Trugade i honom mer mjölk 45 minuter efter han ätit, lite åt han... Förut skrek han bara när jag gav bröstet om han inte va hungrig.
Vaken i 2 timmar, la en mycket trött gullunge som somnade direkt, nu har han snart sovit 45 minuter, har vaggat 1 gång och han somnade om direkt.
Jag hoppas verkligen att detta ska fungera... men det verkar lovande.
Han vaknade nu, vaggade 1 minut och då pruttade han och sen somnade han om
Nu till mina funderationer... Kanske finns i någon tråd men jag har inte kunnat hitta något.
Hur gör man när man ska åka och hälsa på någon? När är det bäst att åka, vid sovdags eller när han just vaknat eller mitt i allt?
Han brukar skrika en del i barnstolen men ibland sover han bra där...
Eller om man har en tid man måste passa, ska man då skjuta på läggning, vaknandet och så? Hur är bäst att göra?
Sen om någon ringer och vill bjuda på kaffe, ska man be att få komma en annan tid eller går det bra med spontana saker, hur fungerar det isf?
Kanske "dumma" frågor
Tusen tack för svar!