Nu har min lille kille Viktor blivit hela 6månader, och har sovit jättebra i vagnen sen 2mån, sen vid 4mån började han strula, gav mer mat, blev lite bättre. Men när jag tänkte börja lägga honom i spjälsängen då han börjar bli för stor för vagnen, så har han börjat strula igen...varför? och vad ska jag göra?
är det ngn spec ålder som tex vid 6mån som de är mer oroliga? Han är väldigt aktiv o intresserad av omgivningen på dagarna, försöker hela tiden att börja krypa, så han står o vaggar mkt o länge på alla 4;) blir lätt distraherad då jag ammar på dagarna.
Jag brukar lägga honom vid 20-20.30 på kvällarna, han sover tom 1 eller 2-snåret vilket ju är jobbigt att han börjat med.. resp så vaknar han vid 5.30-6.00...jag tycker faktiskt det är för tidigt då jag måste få sova själv och är trött pga uppvaket vid 1-2. Jag avvaktar först då jag hör han vaknar vid 2., men oftast fortsätter han att gnälla o bökar o har sig i vagnen, låter mer o mer irriterad
de ggr jag ramsat har han bara blivit förbannad, så det drar jag mig för att göra.
Jag avslutar annars alltid läggningen(som brukar gå jättebra)med att han får kvällslurk vid sängen sen rap o sen då han är helt lugn lägger jag honom bara i vaket tillstånd så somnar han snart.
Jag ammar på dagtid, han brukar även få 1port gröt, en port smakis dvs en hel" burk, resp välling a 200ml vid 17-tiden.
Hoppas på lite råd o stöd
Hälsningar mamma Carin