Jättelugn? :-s Du menar GLAD!Och tro mig, har varit jättelugn och precis som vanligt vid nattning!
När det gäller uppvak under sjukdom skulle jag avvakta med att gå in. Alltså de vaknar väl precis som du och jag för de har ont eller är varma eller allmänt obekväma. Sedan kan man ju drömma otäckt när man är sjuk. Då skriker de vid uppvaket eller tom innan, i sömnen. Då är det bäst att vänta för om man ramsar direkt kan man väcka dem mer än nödvändigt och det är ju inte meningen. Liten måste få en chans att känna av läget. Det var otäckt men så kanske liten kommer på att liten är i trygga sängen, hemma och känner efter att liten nog kan somna om. Det tar lite tid så hav tålamod. [-o< Skriket, gråtet ska variera i nyans. Då är det ganska säkert att barnet jobbar och man låter bli att lägga sig i.
Min lille har mått pyton när han var sjuk när han var yngre men det var sällan han behövde ngt. Vid ngt tillf alvedon men det var allt. Då väntade jag först och när det hela övergick till ledsen ton i gråten som lät likadan hela tiden då gick jag in utan att säga ngt och gav honom flytande alvedon och sedan lät honom vara ifred. Han somnade då om själv.
De där negativa förväntningarna får du stoppa i sopen! Bums!Hon kommer inte sova hela natten... det märker jag nu.
Värme!/Luvisen