Emilia sover nu bra på dagarna ute i vagnen. Hon somnar också bra på kvällen då jag ligger bredvid henne. MEN men men...hon vaknar en gång i timmen hela natten och vissa nätter är hon uppe någon timme mitt i natten. Tidiga morgnar har hon också alltid haft.
Nåjo, några första frågor, som jag blir jäääääättte glad om någon snäll själ vill svara på...
1. Nu sover emilia i vår säng. Vi har en liten två rums lägenhet. I sovrummet finns dock en klädskrubb som är cirka 1,7x1,7 m stor. Kan vi ha henne att sova här...? Känns lite konstigt att placera henne i en liten skrubb men det är den bästa lösningen vi har kommit på. Där finns ventilation så det borde inte vara något problem med luften iaf. Vårt sovrum är så litet så det är nästan omöjligt att få en avskild hörna för henne där. Hur låter detta? Som vi är bebiplågeri...?
2. Det här med vardagliga ljud som man skall ha så att bebin känner sig trygg, kan man också prata? Alltså kan jag och pappan föra en diskussion utanför sovrumsdörren då hon skall sova?
Nu vaknade lillgrynet! Så det blev bara två frågor att börja med