=D> Härligt att läsa! Du ser, polletten börjar trilla ner hos damen nu (och kanske även hos mamma?

).
Ja, visst är det så att det är LÄGGNINGEN som sker den tid man har på pappret

Sen får det ta den tid det tar för att somna. Såhär i början är 20-30 min insomningstid inget konstigt och man lämnas bäst ifred faktiskt, förutsatt att det inte uppstår ledsenheter.
jealan skrev:En fråga där. Hon vaknade 06.20 och var ledsen. Då ramsade vi utanför dörren så att gråten övergick till joller/småprat. Sen väntade vi till 06.35 med att göra Glad Morgon...gör vi rätt då?
Jättefint! Precis så =D> :thumbsup: ! Nu i och med att ni går in i uppföljningsveckan så skulle jag råda att ta till den sk pangramsan vid för tidiga morgnar (och även under den sk Vargtimmen kl 4-6). Då säger ni helt enkelt ramsan, glatt och hurtigt men
enbart x 4 och sen lämnar ni henne ifred.Med stöttning av husljud istället : vattenkokare, hårfön, plocka disk, gå i knarriga trappor.Många spelar klassisk musik (Mozart) på hög volym.
Jag tittar på ert schema:
jealan skrev:6.45 - Glad Morgon
06.50 - ammar
08.15 - Gröt
09.45 Sova 45 min
10.30- Lunch
12.45 - Mellis
13.45 - Sova 1, 5 tim
15.30- Middag
17. 30 Bad
18.00 Gröt + amma
18.20 Sång + skratt till godnatt
18.45 Sova natt
Okej...jag har lite synpunkter:

Alldeles för länge innan hon får i sig gröt på morgonen! Skjut i det direkt är mitt heta tips! Vid 8.5 mån mättar bröstmjölken knappast utan man behöver få i sig rejäla doningar. Gärna katrinplommon oxå så att magen hinner arbeta under dagen. Avsluta hellre med amningen, snarare än att ni delar upp det på 2 måltider som ni har det nu.Vill ni, så lägg in ett extra mellis oxå på fm om du tror det behövs, och då kan du ju amma oxå om du känner för det.

Fm-luren bör få komma tidigare än 9.45 ( 2-2.5 tim mellan lurarna) senast 9 el 9.15 eftersom hon faktiskt kliver upp redan innan 07

.
Lunch ca 11 och sen långa luren senast 12.30, och det ska inte vara ngt mellis däremellan, vi håller oss till en måltid i taget mellan lurarna när de är flera st/dag

När hon blir 9 mån ska ni ju dra ner på antalet tim sömn/dygn, och då blir det bara 20 min på fm, så hon kommer vilja ha sin långa lur så snabbt det bara går efter det. Belive me
Melliset kommer sen efter långa luren

Och så middag (mat) ca 3 tim efter det. Och så kvällslurken (gröt+amma,precis som ni har nu

) strax innan nattningen (vi har kört så nära som 20 min innan eftersom Sigge alltid vräkt i sig sin kvällsgröt).
Jag säger inte detta för att vara petig el jobbig utan för att det är viktigt med scheman som följer "SHN-strukturen", dvs grundad på erfarenhet; mätt mage = orkar sova 12 tim/natt

och det är sammanlagda intaget över hela dagen som räknas. Mätt mage innan dagslurarna är ju oxå en KLAR bonus! Allt hänger ihop

Jag menar INTE att du "måste" sluta amma, utan bara att när man är så stor som nästan 9 månader så är det
maten (den "riktiga" som bör få stå i fokus

så erbjud alltid den som nr 1 och så amningen som avslutning på måltiden/en bonusslurk bara för att toppa riktigt ordentligt.
Men följ det schema ni har börjat med nu, det är först efter uppföljningsveckan ni kan ändra.
OK?
:thumbsup:
Kör hårt i natt! (Eller kanske inte? 8)

)
Kram.