Så med andra ord kan vi snart introducera lite "fastare" föda. Tycker herrn krånglar så mycket med amningen numera också - suger tag, börjar gråta, släpper, spänner kroppen i en båge bakåt - suger tag och så vidare. Vet inte varför det har blivit så, tidigare har amningen fungerat väldigt bra och han har fått äta i princip så ofta han har visat tecken på hunger. Numera tackar han allt som oftast nej till andra omgången och bröst nr 2 varje mål... Och iband är det riktigt, riktigt krångligt att få till lugnet att äta redan med bröst nr 1. Kanske det blir bättre så småningom.titti_lie skrev:Hej!
Runt tre-fyra månader har jag (och många här) helammat/ flaskmatat helt. Vid tre månaders ålder har jag börjat med majsvälling på kvällen och risgröt nån sked på eftermiddagen.
Men vet ni, som med så mycket annat, ATTITYDEN. Både i går och i dag har min lilla älskling klämt två timmar mitt på dagen. I skrivande stund sover han fortfarande, efter att han vaknat och somnat om några gånger där vid 45 min-skarven. Underbart! Även om det kräver sitt tålamod att vagna en god stund och om och om igen då det krävs. Tack för uppmaningen att inte ta upp honom för snabbt! Kanske, kanske löser han sovpasset själv när han "lär sig" hur länge han ska sova. Jag följer nu TorsMammas schema för en tremånaders och det fungerar nästan ypperligt. Någon kvart hit eller tid kommer jag att justera men annars passar det oss perfekt. Och här har jag suttit och gjort egna - icke fungerande - scheman gång på annan. Det bli nog bra det här.