Scheman är som gamla jeans. När dom är dom skönast, mjukast och sitter såååå bra så är dom så slitna att dom börjar rämna och då är det bara att inse faktum och köpa nya
Annars säger ju folk att man lär sig saker när man får barn. Visst är det så. Men ibland blir jag lite förvånad över just VILKA saker man får lära sig. Mina barn har till exempel lärt mig tycka om ny mat. När man skall ge smakportioner så får man ju försöka variera och jag brukade smaka lite för att se att det var ok och inte för varmt. PÅ det sättet lärde jag mig äta avokado tex. Och när jag väntade Olof så hade jag någon gravidnoja på mineralvatten som jag innan avskytt. Men då blev jag helt plötsligt så vuxen att jag klarade det med. =D>
Mat är annars ett projekt här hemma. Olof kan ju som bekant äta lite färre saker än alla andra. Jag har blivit väldigt uppfinningsrik på vad man kan göra mat på. Det roliga är att när jag exprimenterar för att hitta rätter åt honom så brukar storasyster gilla det med. Gjorde tex risgrynsgröt med rismjölk och lite kanel. Storan som i vanliga fall vägrar risgröt käkar nu sån gröt med god aptit. Mannagrynsgröt ( det var innan vi kom på att han inte tål mannagryn
Nu senast när vi skulle laga mat så blev jag lite inspirerad av att Olof ju får så mycket goa grönsaker i sin mat. Och inspirerad av "Nya Mamman" här på forumet så bestämde jag och storan att vi skulle göra knasig köttfärssås. Så vi mixade ner rejält med gröna ärtor, paprika, soltorkad tomat och lite spenat i såsen. TYp hur mycket grönsaker kan man gömma egentligen. Dottern åt 3 stora portioner och samma sak dagen efter då vi fick lunchlåda
På Olofs matfront verkar det äntligen stabilt. Nå skapligt i alla fall. Och idag kom syster springandes. mamma, mamma, MAAAAAMMA! Han har fullt med tänder! och minsan är det inte två små risgryn
Står gör an tills han kommer på att han inte kan. Men roligast är att låna syrrans dockvagn som gåvagn.
Dagens projekt var att slänga kartonger och tidningar. Med risk för överlass så lastade jag Olof, en ikeakasse med kartonger och en med tidningar på cykeln. Storasyster fick cykla själv. Vi skulle posta två brev också och hon hade det viktiga uppdraget att vara kurir. Hon hade dom i sin lilla ryggsäck. Olof var förste slängare tillsammans med syrran. Upp med bägge barnen på avsatsen vid hålet på containern och kassen emellan så fick de vräka ner allting. Olof med lite hjälp förståss. Finemang!
kram