Börja Kura 11månadersbebbe.

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Jessie-76

Re: Börja Kura 11månadersbebbe.

Inlägg av Jessie-76 »

Hej hopp!
Jösses vad jag skämms :oops:
Här får jag fantastiska svar och inte ens bemödar med ett TACK!
Jag läste hela din tråd, Manfred10, och det var som att läsa om oss!
Tack än en gång!
Det var skönt att få bekräftat att man inte är galen och att det OK att ligga kvar och låte den lilla argisen skrika.
Dessvärre har vi inte fått ordning på det här med uppvaknandet.
Det känns som att det blivit en rutin för honom att vakna och skrika i 1-1,5 timme mitt i natten. :(
Men.... mycket händer, han har tänder på G, börjat klättra, ja, det är väl mycket intryck?
Jag ska däremot från imorgon prova att ta bort hans förmiddagslur och se att om han sover bättre
Hoppas!

Kram på er därute.
John Les Paul Johannesson född 101021

Kurstart 16/9-11
Manfred10

Re: Börja Kura 11månadersbebbe.

Inlägg av Manfred10 »

Hej! :D
Kul att du läste tråden... när man går tillbaka och läser själv kan man knappt fatta att det var så det var och så här NU! 8)

Hur är det med nattslurken? Äter han rejält så han står sig?

Fortsätt att göra så lite som möjligt när han vaknar på natten, på natten sover man inget annat, ingen underhållning alls ska ni bjuda på. :wink: 8) Bestäm er för en strategi och håll er till den. Pangramsa och musik eller pangramsa och inget mer.... upp till er.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#90119 denna länk handlar om tidiga mornar....

När du tar bort förmiddagsluren kan det tänkas att du får jobba på i några dagar med att hålla killen pigg och alert fram till långa vilan, men det går över. Känns hemskt när man ser sin lilla unge kämpa för att vara vaken, så man tänker nästan att man nog borde stoppa tillbaka dem där fm-luren i alla fall... :oops: Men det går över! Mycket utevistelse var melodin för oss.

Kram och lycka till!

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"