Ge honom den där veckan (3 dagar + uppföljningsvecka) att bekanta sig med schemat! Tills ni sätter dagslurarna kan du ju alltid slänga in en liten 5-minutare för att inte kvällspasset ska bli superlångt och resultera i övertrötthet!Lizzie skrev: Jo jag var övertygad om att han var en liten tröttis men nu när han har sovit ett par längre nätter vill han gärna vara vaken längre, tidigare hade två timmar varit omöjligt. Men du har rätt, man måste se till att lägga honom lite tidigare om han börjar såsa. Och kvällen tror jag är övertrötthet när lurarna inte funkat som de ska, men jag hoppas att någon vecka med detta schema hjälper att få honom att sova väl på dagen och då borde kvällen funka bra också.
Som sagt, låt schemat sätta sig, börja inte justera förrän efter uppföljningsveckan! Då har du mer kött på benen (för gärna anteckningar, då är det lättare att se mönster sedan och klura ut vad som bör ändras på) och du trasslar inte till det för lillkillen. Schemat tycker jag ser vettigt ut. Antalet sömntimmar är bra om jag räknat rätt, 16 timmar för en 2-månaders. Många små är trötta på morgonen och förderar kortare vakenpass före första luren. Likadant föredrar många att hålla igång lite längre innan natten, men det där märker du ju själv vad som passar bäst!Lizzie skrev:Hur skulle du justera tiderna annars? Det har varit omöjligt att få honom att sova längre på sista luren.
Det där med napp har jag ingen erfarenhet av, min lilla vägrade napp. Men jag har förstått att den i många fall stör sömnen. Har du provat att vagna/buffa vid uppvak? Eller kan det vara så att det börjar bli ljust vid sju så att han vaknar av den anledningen?Lizzie skrev:Ja, jag hade velat undvika att mata extra med flaska men det verkar som om tillgången på mjölk går upp och ner så när det behövs blir det ersättning på kvällen. Nu går det att få honom att somna om vid sju om han får nappen. Då slocknar han igen. Han äter så snabbt så just nu känns nappen nödvändig i viss mån eftersom han snuttar så liten tid.
Vore förresten toppen om du kan lägga in födelsedatumet i signaturen!videunge skrev:En praktisk detalj. kan du vara vänlig och gå in under kontrollpanelen och under signatur skriva in juvelens födelsedatum? det underlättar enormt för oss som svarar att hålla koll på hur gammal liten är. Tack.