Min lilla pojke är 6v och jag har försökt att få till ett schema så att han får sova tillräckligt eftersom jag har märkt en stor skillnad i temperament kvällstid annars (typ kolik likn). Jag har BB och försökt att läsa mig till svar i forum men får inte riktigt ihop det. Nu har vi en hel del knas och många frågor.
Dessa tider försöker vi hålla nu:
8.00-9.30: mat (men han vaknar vid 7 tiden)
9.30-12.00: sova
12.00-13.30: mat
13.30-16.00: sova
16.00-18.00: mat
18.00-20.00: sova
20.00-21.30: mat
Natten är ett problem och jag har inte kört hårt med att få honom att sova igenom...följande tider gäller nu...tyvärr
21.30-2.00: sova
2.00-2.15: mat
2.15-5.00 sova
5.00-5.15 mat
5.15-8.00 (han vaknar tyvärr 06.30 och 07.15 här och somnar ej om efter 07.15)
Han blir trött snabbt och är för sömnig eller vill ej äta igen (påfyllnad enligt sm) ordentligt innan hans dagslurar vilket gör att han aldrig sover igenom en lur. Han vaknar flertalet gånger och ibland omöjlig att få att somna om igen. Vi har buffat/lugnat honom så att han stannar i sängen under sina sovtider denna vecka men det har inte hjälpt.
Han går dock gärna och lägger sig de tider som satts men sover vanligtvis enbart 1hr och sen är det knas. Skulle han få välja skulle han nog vilja amma en gång i timmen och sova 30 min på det...
Han sover på magen med larm i sängen. Vill inte sova i vagn eller bärsjal ordentligt. Går upp i vikt bra så det är svårt att få i honom mer mat, men han äter snabbt, max 15min om han tar sin tid.
Börjar bli ganska trött efter så mkt uppbruten sömn själv (han också såklart) så hur ska vi göra?? Han är ju så liten så jag har svårt att köra stenhårt på att ramsa (han lugnar ner sig snabbt när man buffar dock men börjar gråta om man slutar). Hjärtat går ju sönder när han gråter och jag har svårt att övertyga mig om ramsningen fungerar. Har ej testat vagning än.
Många frågor, jag hoppas ni kan ge mig era synpunkter.
Tack