Jag har hängt här på forumet ett tag, och för några dagar sedan kom vår egen kopia av shn-boken. Nu är jag taggad till tusen att köra igång, och kurstart är idag. Vi hade egentligen tänkt vänta ågra veckor till, pga helgaktiviteter de kommande veckorna, men har beslutat att köra ändå. Nu har även vårt andningslarm kommit, så att vi kan koppla av på nätterna.
Lägger här upp mitt tänkta shema, vill gärna ha synpunkter på det om möjligt.
19-7 sova natt
7.00 Glad godmorgon, grötfrukost+amma
9.15-10.00 Förmiddagslur
11.00 Lunch grönsakspure + Fruktpure
12.30-14.00 Sova middagslur
14.15 Äta mellis: amma
16.30-17.15 Sova
17.45 Äta kvällsmat Pure
18.00-19.00 Skratt, nattslurk, sova
Frågor: Räcker det med enbart ammning som mellanmål eller bör jag komplettera med annat? Vi började med pureer för knappt en månad sedan, och det är väldigt olika hur bra han äter. Ammningen har dessutom börjat strula lite sedan vi införde mat, och han är oftast bara intresserad av bröstet när han är trött. Jag vill ändå inte sluta amma redan, utan skulle gärna fortsätta med två mål/dag. Hur och när gör jag smartast det? Jag vill ju framförallt att han får i sig tillräckligt med mat, det är prio nr 1!
Vi har inte börjat med välling, men kan tänka mig att prova det snart. Isåfall får det ersätta ammningen som nattslurk. Han har inte ätit ifrån flaska förut, bara helamma, men vi har börjat ge lite vatten i flaska till lunchen, och då tar han den, så förhoppningsvis är detta inte något problem.
Åh, jag är nervös och spänd som tusan inför det här, men åh, det kommer bli så bra!
Och en till fråga: När jag lägger honom i sängen för natten, om han där är nöjd efter tillrättaläggning och solfjäder, då ramsar jag mig bara ut? Och när han sedan börjar gnälla, då är det in direkt, lägga tillrätta och börja buffa eller?