De har ju minskat sömnbehov efterhand som de blir äldre.. Min tjej sover lite oroligt just nu men är annars som en klocka. 20 - 8 och en 30 minutare 11 - 11:30 och sen en längre paus oftast mellan 15-16. Det skjuts lite en halvtimme fram och bak.. Alltså 13,5 timmar. Hon blir bara grinig och irriterad av att sova mer under dagen. Det har hänt att hon sovit mer då vi har varit ute på klappjakt i bil och i den somnar man gärna

Sen har man ju varit van vid att de sover längre under dagen fast som är helt borta nu..
Jag har ändå märkt att de två sovpassen på dagen är perfekta för oss då hon blir lagom utvilad för att njuta av lunchen 12 och lagom pigg att rasta hundarna vid 13 för att sen somna i vagnen under promenaden hem från lek med kompisar. En sak jag märkt är också att hon får bra med stimulans med att träffa andra barn åtminstone en gång om dagen. Då sover hon som godast på eftermiddagen!!

Sen blir det en bättre natt för oss alla..
Ja, ja, så är det för oss i alla fall! Hoppas du fick lite hjälp

Isolde f?ddes i januari 05, har varit Bb-sovandes 20 - 08 sedan fyra m?naders ?lder.. Hon ?r en v?ldigt intresserad och glad liten busmaja som allt som oftast har n?got i munnen, papper tex..