En fråga!!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
arvids mamma

En fråga!!!!

Inlägg av arvids mamma »

Hej! :D
Jag har en fråga... Min lille herre Arvid (10mån) sover just nu 18.30-6, sen 9.00-9.30 och sen 13.30-15.00. Min fråga är... egentligen ska han sova 45 min på morgonen (vi är ute och prom med hunden) men vaknar alltid efter 30 min och gråter och är arg. jag försöker få honom att somna om, genom att vagga vagnen och inte prata med honom... Alltså , min slutsats är att han inte är utvilad och sovit färdigt.?! Han är väldigt trött och grinig och går och drar i mina ben hela fm, så man tror man blir tokig tillslut.

:?: När han vaknar efter 30 min, kan det bero på att han blivit såpass stor att han inte behöver sova sina 45 min...ska jag då väcka honom efter 20 min? Eller ska jag försöka ta hans sovpass hemma i sängen istället? Det känns ju som om han verkligen behöver sova lite längre!!!?

kram Jessica
Hoppas jag får många bra svar!! :D :D
Caisa - Isoldes mamma

Samma här!!

Inlägg av Caisa - Isoldes mamma »

:) De har ju minskat sömnbehov efterhand som de blir äldre.. Min tjej sover lite oroligt just nu men är annars som en klocka. 20 - 8 och en 30 minutare 11 - 11:30 och sen en längre paus oftast mellan 15-16. Det skjuts lite en halvtimme fram och bak.. Alltså 13,5 timmar. Hon blir bara grinig och irriterad av att sova mer under dagen. Det har hänt att hon sovit mer då vi har varit ute på klappjakt i bil och i den somnar man gärna :wink: Sen har man ju varit van vid att de sover längre under dagen fast som är helt borta nu..
Jag har ändå märkt att de två sovpassen på dagen är perfekta för oss då hon blir lagom utvilad för att njuta av lunchen 12 och lagom pigg att rasta hundarna vid 13 för att sen somna i vagnen under promenaden hem från lek med kompisar. En sak jag märkt är också att hon får bra med stimulans med att träffa andra barn åtminstone en gång om dagen. Då sover hon som godast på eftermiddagen!! :D Sen blir det en bättre natt för oss alla..
Ja, ja, så är det för oss i alla fall! Hoppas du fick lite hjälp :wink:
Isolde f?ddes i januari 05, har varit Bb-sovandes 20 - 08 sedan fyra m?naders ?lder.. Hon ?r en v?ldigt intresserad och glad liten busmaja som allt som oftast har n?got i munnen, papper tex..
arvids mamma

Inlägg av arvids mamma »

Tack för ditt svar!
När din dotter sover 30 min, är hon ledsen då när hon vaknar? Det känns så tråkigt att han gråter så när han väl vaknar. Oftast hinner jag inte väcka honom....
god jul förresten!! :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"