Hej

!
Nu måste jag få ställa några frågor igen men först och främst ska jag säga att allt är bra med oss. Lilleman är go och glad och har kommit på att man kan ta sig framåt genom att åla. Är en riktig liten upptäckare som tycker att allt är spännande. Så vi har det väldigt bra men sömnen dagtid strular fortfarande

.
Jag har inte dragit några större växlar på det men nu undrar jag om det kan vara dags att dra ner på sömnen istället.
Vårt schema just nu:
07.00 Godmorgon, välling (ibland mycket ibland mindre) på en gång och sedan gröt (mängd varierar med vällingintaget). Får sedan suga på något medan jag äter frukost.
09.00 - 09.45 (i verkligheten 09.30)sova, blir alltid 35 min
09.30-12.00 vaken, mat 10.50. Grejar oftast inne, ligga lite själv medan mamma pysslar, ålar, busar och blir trött. Äter bra, så att det oftast kan komma upp lite och till och med efter vilan. Så tror inte att det är för lite mat uppvaken handlar om.
12.00 - 13.30 Vaknar i stort sett alltid i skarven. Somnar om efter ett tag med ramsning. Ibland vaken och pratar (ingen ramsning).
13.30-16.00 Vaken, utevistelse, mellis 14.45.
16.00 - 16.20 Somnar som en stock, blir ledsen när jag väcker. Vill ju förmodligen ta igen den dåliga lunchvilan....
16.20 - 19.00 Vaken oftast glad och känns ibland lite överenergisk, säkert för att lunchvilan inte gett tillräckligt. Somnar oftast mycket gott, pratar ibland lite med gosen innan ögonlocken faller ner.
Jag har försökt lösa långa lunchvilan genom en mindre kur, då jag varit snabb med att ramsa, så att han inte ska vakna till för mycket. Jag lyssnar förstås om ljuden är somna om ljud eller att det håller på att accelera. Ibland somnar han om av sig själv. Tycker dock inte efter tre dagar att jag nått någon direkt framgång. Idag vaknade han och låg och snackade ma, ma, ma och så vidare, sedan blir han ledsen

.
Är det fler än jag som har en skarvare av rang?? Jag matar på tills det tar stopp och någon sked till men jag vill inte ha ledsamheter vid bordet utan glad stämning. Brukar busa och greja före, efter och lite under tiden. Kul ska det vara! Han somnar bra och visar att han är trött redan vid lunchen genom att gnugga sig i ögonen.
Har ni några ideér kring detta? Vore så bra för honom om långa vilan kunde fungerar, tror han skulle må bra av det

.
/Algotsmamma