Tittar in för en liten (nåja, jag har aldrig varit bra på att fatta mig kort..) lägesrapport!
Dagarna flyter på riktigt bra tycker jag. Jag har lärt mig att allt inte alltid fungerar perfekt och hur jag gör bäst för att komma tillbaka på banan. Stort framsteg för en petimeter!!

Schemat fungerar som en stöttepelare, men det finns också utrymme för flexibilitet.
Stella klarar inte mer än en och en halv timmes vakentid i taget, ibland lite mer och ibland lite mindre. Har prövat att strecha ut vakentiden, men jag tror inte hon är redo än. Schemat var från början 11-45-2-1,5-20, men den tredje luren blev alltid en 45-minutare hur jag än gjorde. Så jag ändrade schemat efter verkligheten istället. 8) 11,5-45-2-45-30 har vi landat i, med möjligheten att byta plats på lur 2 och 3 om vi är iväg någonstans och har svårt att få till långlur. Är faktiskt riktigt nöjd!
Senaste veckan har vi fått sova hela natten hela bunten.

Eller, jag skulle nog behöva en SHN-kur själv tror jag! Stella fick flytta in i sitt eget rum för ett tag sedan, annars vaknade jag så fort hon vände på sig. Hennes rum ligger vägg i vägg med vårt, så jag vaknar garanterat när hon skriker. Men nu drömmer jag att hon skriker och är vaken av och till hela nätterna...
Det har aldrig varit enkelt att få i Stella mat (i större mängder som inte bara tar bort den värsta hungern), men jag börjar lära mig små tricks här också. Det gäller verkligen att känna av hur hungrig hon är, om det är läge att börja med ersättning eller mat på sked. Ibland blir det tvärstopp, då får hon till slut lägga sig hungrig. Men om vi då plockar upp så fort hon hojtat en stund och lugnat sig slukar hon flaskan. Konstigt att hon kan ta den då men inte fem minuter tidigare!
Gröt är en riktig favorit, jag har nog skapat ett litet grötmonster!

På kvällarna har vi riktiga grötorgier då Stella är i sitt esse; viftar med armar och ben, smaskar och tuggar, pratar högt och mycket och gapar efter mer mer mer - allt på en gång (och gröt överallt)!

Ser fram emot den dagen då vi kan slippa ersättningen helt, då tror jag vi kan lägga allt matsrul på hyllan!
Läggningarna går relativt fort ungefär hälften av gångerna. De gånger då det strulat med maten tar det alltid längre tid. Såklart. Oftast tar det bara ett par minuter med protester och jag märker att jag bara stör om jag är där och pillar. Jag lägger tillrätta, stoppar om, skakar i handtaget och går därifrån. Får helt klart blandade reaktioner från omgivningen på detta!!
Den sociala delaktigheten är verkligen genialisk! Stella är aldrig så nöjd som när hon får vara med och plocka ur diskmaskinen, laga mat, sy, hänga tvätt, dammsuga, tvätta fönster, rensa ogräs, baka bullar eller skala morötter! Och jag hinner ju med så mycket!! Känner mig som värsta hemmafrun ibland...

Har ibland på brist på nödvändiga sysselsättningar, så jag måste ta och damma av någon av mina gamla hobbies! Vem kunde tro det för några veckor sedan!?
Kort sagt; det går bra nu, jag njuter av livet med Stella!