Hej!
Du, det är jag som är tokblind idag. Hade en Lilloppa som hjälpte till och då får man fullt upp med att hjälpa de små fingrana så det inte blir hel knas

. Profilen ser toppen ut!
Nina71 skrev:
Efter nattens amningar går fruksot lite trögt men allt från en halv portion gröt till en hel portion vid ca 07:00
09:00 somnar hon av amning (ska börja gå istället men har varit lite orolig att hon inte blir mätt ordentligt på morgonmålet) Somnar allt från 10 min-40 min
11:00 lunch en halv burk spagetti med köttfärs sås (6 månaders) och några skedar fruktpure
12:00 sover alllt från 40min till en dag då hon chockade till med två timmar (då hade hon sovit väldigt kort på fm)
14:00 Mellis halv burk fruktpure plus att ja jobbar med att hon ska ta flaska och får i lite ersättning.
15:30 Sova allt från 20 min till en dag då hon sov 1,30
17:00 Middag resterande spagetti och fruktpure
Sen avslutning på kvällen ammning
Spontant är det lite lite mat. Är det hon som sätter stopp eller du angående maten? Min har aldrig varit ett jättemonster med mat ( som verkligen vissa 6-månaders kan vara) Men vid 6 månader åt Lilloppan: 120 ml ersättning med en gång på morgonen. En timma senare åt hon en halv portion vuxenportion havregrynsgröt med äppelmos. Lunch- en burk mat+ halv burk fruktpuré. + toppat med välling. Mellis- halv portion havregynsgröt+ vatten Middag- en burkmat+ fruktpuré.- Nattslurk- välling
Kan ni putta in mera mat? Jag är en förespråkare av två frukostar för de små samt att toppa lunchen med välling/ersättning. På så vis försvann våra envisa skarvar!
Nina71 skrev:
Hur tänker du gällande social delaktighet? När hon är vaken leker hon på filt och jag kan erkänna att jag på senaste tid har varit lite slö och inte orkat vara den mamma jag vill vara. Vi busar lite och leker men mycket pysslar hon med själv. På helgerna åker vi ut till mor-mor och mor-far på landet och jag kan se hur hon lever upp bland hundar och liv och rörelse..usch nu känner jag mig som sämsta mamman i världen
Nu ska vi inte ha dåligt samvete här. Det hjälper ingen! Social delaktighet (det ordet är ju så tråkigt och komplicerat för något som är så enkelt och självklart

) Här har vi inte några speciella aktiviteter för oss. Räcker gott och väl med det vi gör här hemma. Idag har Lilloppan hjälp mig med datorn ( kanske inte det roligaste eller det lättaste

) hjälpt mig att bortsa tänderna (det är verkligen roligt, kan rekommenderas. Hon blir så glad, så glad när man försöker tacka henne med tandborste och tandkräm i hela munnen. ) Hon hjälpte mig också att diska upp efter frukosten. Sammanlagd tid på den sociala delaktigheten = kanppt 40 min på förmiddagen. Behöver inte fortgå i timmar.Sedan får hon nog hjälpa till med maten i eftermiddag. Kan hon inte hjälpa dig med det som behövs göras hemma? Sortera tvätt? Diska? Hjälpa med sopborsten/dammsugaren? Borsta håret? Sminka sig? Röja i lådor? Förbereda mat?
Nina71 skrev:Vi var på babysim och det tyckte hon var jätteskoj men jag orkade inte gå vidare då det var en bit att köra och jag är för trött

Det är tungt att erkänna att man har blivit en sån trött trist mamma.. Tur att jag har en sån tapper glad tjej

min stora kärlek.
Klokt beslut att strunta i babysimmet. Hon har inget behov av babysim, ni kan åka hela familjen på helgen istället och plaska lite. Vi går på babyrytmik här- och det är knappast Lilloppan som har behov av det- det är jag

I och med kurning så kommer krafterna att återvända, det lovar jag!

Du har en riktigt liten going tror jag! Vad skulle vi göra utan våra små
Peta gärna in mer mat (gärna två frukostar)+ toppa med ammning(väling/ersättning och gå ut gå på vilorna, samt läs ett par vändor till och KÖR!
Pepp!

LilloppansMamma