Dagslurarna har blivit svårare, speciellt den på eftermiddagen. Oftast gråter han i tjugo minuter och sover de sista 15. Otroligt påfrestande för psyket. Min fråga är. Hur ska jag ändra hans schema? Jag förstår att han ska sova mindre nu. Vid något tillfälle har jag testat att ta bort eftermiddagsluren. Men det känns långt att han får vara vaken mellan 11.30 och 19.00. Många timmar.
Här är han nuvarande schema.
07.00 Godmorgon
10.00 - 11. 30 Första luren 1 h 30 min.
12.00 Lunch
14.30 Eftermiddagslur 45 min.
15.30 Middag
18.30 Gröt, bad, skrattet till godnatten.
Hur ska jag förändra detta? Vora så tacksam för hjälp.
Mitt andra problem. Lilleman har börjat få sina kindtänder och har fått feber och varit otroligt kinkig. Han har haf feber två nätter i rad. Men jag har hållt hans rutiner och han har sovit och ätit som vanligt även om han vaknat till flera gånger både under dagslurarna och natten.
Första natten så ville han knappt äta innan läggdags. Ingen gröt och bara lite välling fick han i sig. Så när han vaknade runt fyra och inte slutade gråta trots att jag ramsade så gav jag honom lite välling i sängen. Jag tänkte att han måste vara hungrig. Och han drack och somnade om. Detta kändes inte helt rätt då jag vet att han inte ska äta på natten. Men jag tänkte en gång är ingen gång.
Men inatt så åt han bra innan läggdags och så vaknade han runt 2.30 och bara grät och grät. Jag ramsade och väntade ut honom. Men han grät säkert i 30 minuter. Min man blev rasande och beodrade mig att ta upp honom. Jag vägrade. och då sa han att jag bryr mig mer om kuren än om mitt barn, vilket gjorde mig ledsen.