Tack videunge

och Tetz
Nu börjar jag ana hur en helt idealisk dag ser ut!

Än sâ länge har jag inte fâtt ihop alla pusselbitarna inom samma dag, men lyckas jag kombinera dessa härliga stunder sâ att de infaller pâ rad sâ kommer det här att bli helt underbart. Den ideala dagen ser ut sâ här:
Eller vänta

, en helt idealisk dag har jag ju pappan med frân morgon till kväll, men när det nu inte alltid är fallet

sâ strävar jag efter en idealisk dag med Mamma&Boys. 8)
Morgon
7.15 Jag väcker Lillebror och vi sätter oss i soffan, mamma med en bok och Lillebror med tutte.

7.30 Jag och Lillebror väcker storebrorsorna Gemensamt mys i Storebrors säng.
Frukost. Lillebror fâr nästa tutte.
Lillebror fâr ny blöja, och lämnas sedan pâ rygg pâ skötplatsen som befinner sig pâ arbetsbänken i köket. Jag öppnar en kökslucka sâ att jag kan hänga upp en mobil alldeles ovanför lilleman. Drar dit en stol sâ att han inte kan falla, drar igâng lite musik och lâter honom "ensamleka". Storebrorsorna äter färdigt sin frukost i lugn och ro.
Jag tar fem minuters egentid i badrummet.
Storebror dukar av, jag tar in Mellanbror till badrummet och börjar saneringen. Storebror kommer in till oss i badrummet och vi jagar tandtroll gemensamt.
Vi hämtar Lillebror och gâr in till storebrorsornas rum. Pâklädning av storebrorsorna.
In till vârt sovrum hela högen, De stora roar Lillebror (som nu börjar bli trött) medans jag klär pâ mig (jag klär alltid pâ mig det sista jag gör innan vi gâr, risken för kräkfläckar är överhängande

)
8.45 Vi gâr till skolan, Lillebror i bärsele, Mellanbror i vagn och Storebror antingen till fots eller sittandes pâ vagnens fotstöd.
Dag
9.00 Mellanbror, Lillebror och jag lämnar skolan och gâr till lekparken eller pâ promenad.
10.15 Hemma, väcker Lillebror.
Golvträning, allmänt fixande med det som ska göras.
11.00 Lillebror ammas, Mellanbror fâr saga.
Vi lagar lunch.
11.45 Lunch för mamma och Mellanbror.
12.30 (allt mellan 12.10-12.30) De smâ läggs.
EGENTID för mamma!
14.30 Lillebror väcks, ammas. Mamma läser.
15.00 Vi väcker Mellanbror.
Allmänt fixande med det som behöver göras, t ex middagsförberedelse.
16.15 Lillebror fâr sova i bärsele, vi gâr till skolan.
Lekpark. Mellanmâl för de stora.
Kväll
17.45 Hemma. Förbereder bad. Om Lillebror vill fâr han halva middagen direkt, eller sâ blir det bad direkt. De stora tvättar Lillebror och varandra. Lillebror tas upp först och fâr ligga pâ golvet och vänta in storebrorsorna. Vi gâr alla in till storebrorsornas rum. Alla fâr bebisolja, det är lite olika vem som masserar vem.
Fixar middag (som pâ den helt ideala dagen bara behöver värmas).
18.45 Middag. Lillebror ammas.
19.30 Tandborstning och sanering av Mellanbror. Eventuellt ny pyjamas.
Lite tv.
Lillebror pussar godnatt och läggs.
De stora fâr sin chans att dricka vatten i köket, Storebror gâr pâ toaletten.
19.45 God natt!
Allt med marginalkvartar 8)