Min son har börjat på senare tid säga att han vill också ha en kompis som bor här hemma som han kan leka med. En sån kompis som (och så beskriver han flera barn med syskon) har.
Jag frågar om han menar syskon, och jo det är det nog han menar. Men Tor kommer tyvärr inte att kunna få några syskon. Vad gör man??? Vad säger man??? Sorgen är ju lika stor för mig som för honom och att förhålla sig sakligt är mycket svårt just nu.
Det jag ägnar energi åt just nu är att istället försöka förankra att skaffa en katt eller två istället. Detta så han i alla fall inte skall känna sig helt ensam, ha någon att leka med, ta hänsyn till och på andra sätt känna gemenskap med.
MEN; vi kommer då inte att ha någon kattvakt då vi är helt ensamma, ingen släkt eller vänner som kan hjälpa till tyvärr. Så att skaffa katt säger mannen nej till. Jag jobbar dock på den fronten att försöka få till det i alla fall.
Har ni några tips, råd hur dels man själv kommer över sorgen att man inte kommer kunna ge sitt barn den finaste av gåvor, syskon.
Samt vad säger/gör jag med sonen som frågar och frågar och gråter ibland?
Alla tankar välkomna, därav kackel!