Tack aso

, jag blir jätteglad!
Jag känner mig tvungen att skriva ner hela den här dagen, det har verkligen varit "Första dagen pâ resten av mitt liv"-känsla sâ det räcker, och jag hoppas verkligen att resten av dagarna blir lika lyckade.
Sarisparis skrev:7.15 God morgon (

det blev 7.30, jag kom inte ur sängen när väckaren ringde. Älskade marginalkvart

)
Jag väckte alltsâ Lillebror bra mycket tidigare än vanligt sâ att han skulle hinna med sitt vakenpass innan första luren som infaller dâ vi drar iväg till skolan till fots. Han skötte sig jättefint och i och med att var tvâ vuxna hela morgonen sâ gick allas frukost som en dans. Storebror var jättepeppad över sin skolstart, sâ det var verkligen en trevlig morgon. Positiv stress om att hinna i tid, mest dâ frân Storebrors sida.
Sarisparis skrev:8.45 Lur 1.5 timme (lades över i sängen 9.40)
Vi kom iväg som planerat vid kvart i nio och Lillebror somnade snällt i selen pâ stört. Han sov sig igenom promenaden, avskedet inne i klassrummet samt en stund i lekparken. Dâ bajsade Mellanbror och krävde akut blöjbyte sâ vi gick hem tidigare än planerat. I mina ursprungsplaner hade jag utevistelse under hela första luren, men nu kom vi hem redan tjugo i tio sâ dâ lade jag Lillebror i sin säng och han bara suckade och sov vidare.
Jag och Mellanbror skalade potatis och fixade lite med tvätten innan det var dags att väcka kvart över tio.
Sarisparis skrev:10.15 Vaken. Mat vid 11.
En otroligt mysig liten bebis fâr sig först en riktig kramstund, sen blir det magläge direkt pâ golvet. Det gillas! Barfota har man roligast och i glidvänliga kläder tar man sig fram, om än inte alltid dit man vill. Oftast snurrar han runt sin egen axel pâ nât skumt vis och ibland vänder han sig över pâ rygg vilket inte alltid är sâ skönt för bakhuvudet.
Nâväl, det var inga problem att vänta pâ maten, vi hann med lite dammsugning ocksâ innan det var dags för sagoläsning och amning i soffan.

Dâ han var i högform sâ satsade jag pâ lite förlängd vakentid sâ att jag kunde lägga bâde smâbrorsorna samtidigt (jag njuter minst lika mycket av min egentid som av tiden med de smâ

).
Sarisparis skrev:12.15 Lur 2 timmar (det blev marginalkvart igen för att synka med Mellanbrors vila, alltsâ läggning 12.30)
Sâ halvett lâg bâde Mellanbror och Lillebror i sina respektiva sängar och jag lämnade lunchdisken ât sitt öde och satte mig vid datorn.
Sarisparis skrev:14.15 Vaken. Mat vid 14.30
Precis enligt plan sâ börjar Lillebror gruffa vid kvart över tvâ, sâ jag skyndar mig in och "väcker". Nu blev det matdags pâ en gâng (älskade älskade marginalkvart

), sâ jag fick en riktigt mysig amningsstund i lugn och ro pâ tu man hand med Lillebror

Mellanbror, vâr maratonsovare, bara sov och sov sâ vi väckte honom vid halvfyra. Sâ diskade vi ihop innan det var dags att dra iväg till skolan och hämta Storebror.
Sarisparis skrev:16.15 Lur 1.5 timme
Nu hade Lillebror hunnit bli riktigt trött, sâ det var under högljudda protester han hamnade i selen, men han somnade sâ fort jag började gâ. Hade jag inte haft skolan sâ hade han lagts i sängen redan vid fyra.
Storebror var glad att se oss och när jag frâgade hur det var i skolan fick jag veta att det varit "superbien" :thumbsup: och att det kommit en ny kille i klassen som heter Jean-Michel och som bor till höger och vänster och sen rakt fram.

Storebror tycker att vi ska gâ dit och kolla nân dag.

Inga mer detaljer fick jag ur honom, antar att det betyder att han haft en bra dag.
Sâ âterupptog vi vâr vana att gâ till parken efter skolan, sâ där hängde vi tills det var dags att tänka pâ att väcka Lillebror.
Sarisparis skrev:17.45 Vaken. Bad. Mat vid 18.30.
Vi kom hem kvart i sex, lagom till badet av alla brorsorna. Efter bad fick Lillebror mat medans Storebror och Mellanbror tränade pâ hopp frân Storebrors säng ner pâ golvet. Storebror hoppade "pâ riktigt", Mellanbror tog sig försiktigt ner i Storebrors väntande famn och sen rullade de tjoandes runt pâ golvet. Storebrors kommentar: Han är min bästa vän.

Sen när Lillebror var halvtankad gick vi ut i köket allihopa och lagade mat. Lillebror fick andra tutten under vâr middag, typ vid sju och lades sen vid halvâtta.
Sarisparis skrev:19.45 God natt (natt 11.5 timme)

Bara för att jag skrev sist att hans protester hâller pâ i typ en minut sâ lâg han och gnölade i tjugo minuter ikväll

, aldrig sâ att jag kände mig tvungen att gâ in dock.
Jag och storebrorsorna tog vâr vanliga städrond i vardagsrummet innan vi satte oss och tittade pâ vâr favoritserie Shaun the Sheep (underbar

, och avsnitten är typ fem minuter lânga 8) ). Dâ kommer pappan hem och fâr raskt hoppa ner i soffan han med. Han fâr ocksâ veta att Jean-Michel börjat i Storebrors klass, men det är allt.
Sen nattades de stora pojkarna med buller och bâng och lugnet lade sig över hela hemmet. :-({|=
Och nu är det dags för mig att gâ och sova ocksâ.