Här är temat kräk #-o Liten äter sämre och kräks kräks och kräks. Lunchen som brukar gå i 2 stora burkar blev några skedar bara och lite välling, men allt kom upp igen. Så det verkar som att det är något som ställer till det för liten. Suck. Som tur är så sov han i alla fall sina 12h natt i natt ändå. =D> tack och lov för det. Säker sovare? vi jobbar på´t
det roliga är att han får bättre och bättre kläm på krypet och har nu lärt sig att sätta sig upp från liggande =D> =D> =D>
Helgen har förflutit i ett virrvarr av barn k'nns det som, då vi haft besök av en familj men barn som är exakt lika gamla. Treårinagrna kommet inte ihåg när de träffades senast men båda familjerna hade pratat så mycket om att de var kompisar så när de kom promenerade flickan bara rakt in och började leka med vår storasyster och hade jätteskoj. De små låg och tittade förundrat på varandra och kände och klämde lite på näsor och annat spännande.
Insåg hur lycklig jag är som kör med SM. deras lilla sover typ max 20 min i sträck om inte vagnen rullar. somnar sent och vaknar tidigt. De vet aldrig när hon skall somna. De kan bära runt henne jättelänge för att få henne att somna. treåringen kan varken somna själv eller somna om själv....jag blev trött bara av att höra...vill bara kura de små liven men de är mycket skeptiska tyvärr. En sån där familj som fått fel bild av Anna tror jag och sen inte kan ta till sig det bara därgör
Det var underbart att de var här men skönt när vi fick lite lugnt ochså. Då åkte vi ut i skogen till vårt vindskydd oh bara grillade äpplen medan liten sov. Sen hittade vi lite svampar som vi inte visste vad de hette varför treåringen ville hem sp vi kunde kolla i svampboken. Nyfiken skall man vara,
liten somnade till slut idag efter den bästa avslutningen. välling i "ömma syskongreppet" L har fått 2 jobb hemma för att verkligen känna sig delaktig. det ena är att hämta posten varje dag. det gör hon med den äran. det andra är att göra välling till lillebror på kvällen. ( med assistans av mammma) Kan tilläggas att hon håller på att utöka ansvaret. när jag gjorde välling på dagen skrek hon "MAMMA! det där är mitt jobb!. snabbt fram med en stol så var hon med
men så kvällen då. då ville hon mata. så upp med henne i knät. Olof i ömma järngreppet i min famn med benen i hennes knä. Hennes lilla högra hand höll hon om hans vänstra och matade honom med välling. Efter ett tag släppte hon flaskan och jag matade. de strök hon honom lite över kinden och sa "mamma, det här är mysigt"
kram