Behöver stöd

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
frk Carlsson

Re: Behöver stöd

Inlägg av frk Carlsson »

:thumbsup:
Kör på bara! Och god natt :sleep:
/Sanna
irismamma
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 28 jul 2011, 10:31

Re: Behöver stöd

Inlägg av irismamma »

Total lycka!!

Sov första rundan till kl 2, somnade om direkt efter ramsan x2. Vaknade sedan vid 6, ramsade 1 gång och hon somnade om. Fick sedan väcka henne kl 8 när det var dags. Kan inte fatta hur skönt vi båda sovit i natt :-)
frk Carlsson

Re: Behöver stöd

Inlägg av frk Carlsson »

Fint att höra! Kör på!

:heart:
irismamma
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 28 jul 2011, 10:31

Re: Behöver stöd

Inlägg av irismamma »

Nu är uppföljningsveckan snart slut och det har gått över förväntan för oss. Hon somnar på tio minuter på kvällen och vi väcker henne kl 8 på morgonen glad och pigg. Hon äter som om det inte finns något stopp på henne vilket hon absolut inte gjort förr.

Dagsovningarna är också en dröm. Förut så tog det en lång stund att natta, vi fick gå omkring med henne tills hon gäspat flera gånger för att sedan sitta och vagga henne i liggdelen. Nu lägger vi henne i sängen och hon somnar själv på några minuter.

Dock har jag en undran. Under nätterna så vaknar hon fortfarande kanske 2-3 ggr och tidigare så har vi gått upp och ramsat vid dörren och hon har alltid somnat om inom 2 minuter. Dock gråter hon upp sig när vi ramsar. När hon vaknar så gnällgråter hon. Nu har jag testat i två nätter att inte ramsa, ibland gråter hon upp sig liiiite men oftast gnäller hon lite bara innan hon somnar om. Är aldrig vaken mer än 2 min åt gången.

Bör jag bekräfta henne med ramsan när hon vaknar till så att hon vet att vi är där, eller är det okej att bara låta henne vara och hon somnar om själv?
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Re: Behöver stöd

Inlägg av Emma80 »

Hej irismamma och varmt grattis till en väl genomförd kur, låter ju helt fantastiskt bra! Hon har vid det här laget verkligen förstått så du kan nu sluta bekräfta separat. Verkar inte som hon behöver påminnas på natten heller utan fixar det galant själv. Om hon inte gör det kommer du att höra det.

:D Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"