Jag behöver hjälp med ett dilemma. Vi har precis (i midsommarhelgen)kurat vår 6 mån lilla prins och det har gått bra tycker jag. Sover i princip hela nätterna, med ett el två uppvak om 10 min men har i regel somnat om på ramsa, några få gånger har jag få ta till buffning och solfjäder för att skapa lugn. Dock, till vårt problem, lillkillen har ett enormt snuttbehov och har alls inte glömt nappen efter första natten. Nätterna har, som sagt gått bra (jag märker vid läggning att han är lite orolig och försöker snutta på kudde och gosedjur, men somnar ändå bra och sover lugnt) men dagarna är helt kaos (innan kuren funkade dagarna relativt bra, med sömn i vagnen), han sover max 45 min i sträck och är helt uppriven när han vaknar, jag har försökt vagna det hjälper inte. Jag ser att han söker efter ngt att snutta på och jag gjorde precis ngt dumt...
Naturligtvis ångrade jag mig direkt, och nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra i em och ikväll...
Vi kurade vår äldste son (nu 3 år) när han var 8 mån och då var det inga problem att ta bort nappen, men denna lilla kille verkar ha ett större snuttbehov. Kan det vara så att detta behov inte riktigt har försvunnit än? Detta måste ju vara individuellt, det kanske inte avtar vid 4 mån för alla? Kan vi köra på med SHN fast med napp och sedan ta bort den lite senare? Tror ni vi kan köra napp på dagen och utan på natten? Eller förvirrar vi vår stackars liten alldeles då? Eller ska vi helt enkelt ta tjuren vid hornen?
Tacksam om någon kan ta sig an mina frågor.
mvh,
Tyllan