Nu har Algot sovit några nätter (4 =D> ) med 12 timmar och det går riktigt bra. Han vaknade inatt till vid två och tre men somnade om själv utan några högre tonarter. Han vaknade vid sex också men låg och grejade och somnade om och sov när jag väckte honom klockan sju. Hungrig och glad och go var han och är han när jag tar upp honom på morgonen.
Och det har faktiskt börjat klicka lite bättre på dagtid också och lösningen verkar vara att lägga tidigare. Han orkar inte alls länge verkar det som. Kvällspasset vill han helst sluta så fort som möjligt känns det som. Det blir natt oftast, nästan alltid halv sju, kvart i sju tar nattningen längre tid eftersom (jag tolkar det så iallafall) han är övertrött. Jag gör morgon vid sju så det blir ju tolv och en halv timme :-k . Dessutom sover han mer på dagen.
Jag kör 12, 1,15, 2, 45 min men det verkar trots allt inte räcka. Hur mycket sömn behöver han egentligen?? Eller är mitt umgänge för trist?
Och det här med att lägga tidigare, tillsist är jag rädd att dagen blir superkort men jag vill inte förlänga sovpassen för mycket och det verkar inte fungera att förlänga vakenpassen heller.
Någon som själv haft en tröttmössa och har en lösning eller bara lite funderingar hur jag kan göra. Tar tacksamt emot tips.
På vakentid blir det oftast mage en stund, rygg, titta på när mamma grejar. Vid förflyttning utomhus använder jag babybjörnen. Det gillar han och det är dessutom en god lösning när han är så trött att det gör ont i kroppen...man kan ju tro det iallafall eftersom ingenting passar.
Tar tacksamt emot tips
/ Algotsmamma