Hej!
Tack för rådet

, har också läst det och försöker anamma det. Byter jag blöja emellan så är det kört men det går oftast bra om jag tar båda på en gång. Trugade lite mer idag eftersom jag tycker att han äter på så kort tid. Resulterade i flertalet kräkningar efteråt, så nog måste han få i sig tillräckligt. Han ökar i vikt stadigt iallafall.
Jag skrev innan att det gick så bra med lunchvilan och vi klarade utan skarvar, några dagar men nu känns det som att vi gått tillbaka ett par steg. Han skarvar i lunchvilan men jag kan vagna honom till sömns igen.. men det känns verkligen trist. Jag tänker att vi kanske har varit iväg och flängt lite för mycket och jag nu tar några dar hemma för att få in flytet igen. Vad tror ni om det?
Sedan har han börjat att vakna ett eller två på natten, jag vagnar och han somnar om sedan tar jag upp mellan kvart över tre och halv fyra för matning. Och nu två dagar i rad har han vaknat till runt sex, halv sex. Vagnar om och han somnar... men vad är det för fasoner han har lagt sig till med? Någon som varit med om samma sak och som kan vittna om att det går över med tålmodighet? Jag tror ju faktiskt det men det känns trist att vi kanske har gått några steg tillbaka.
Jag försöker visa honom vår värld. Vi har dammat lister, torkat golv och varit ute i vaket tillstånd. Han får åla på bordet med bara fötter och gör det riktigt bra, han är stark den lille grabben

.
Något annat som jag funderar över är på morgonkulan pallar han oftast inte två timmar utan jag lägger honom en kvart tidigare men tar upp efter 45 min eftersom det ska vara en sådan lur och för att han skarvar då, ibland vagnar jag så att han sover en kvart till. För sedan blir det inte mat på 45 min och det blir en timme om jag lägger honom en kvart tidigare. Förstår ni hur jag menar? Flyttar ni målet en kvart närmare eller låter ni de små vänta den kvarten extra. Det är ju egentligen samma tid bara längre vakentid efter luren.
Jag kan också känna att han allt mer reagerar när jag ska lägga honom. Jag vagnar tills han lugnar ner sig, tycker ni att jag ska släppa tidigare och gå tillbaka tio/tjugo gånger istället? Just nu känns det faktiskt ganska långt borta att kunna lägga honom i spjälsängen..

.
Ja, lite frågor ifrån mig.
/ Algotsmamma