Än så länge verkar veckan gå hyffsat. Känns som om vi kanske ändå inte hade tappat SÅ mycket. Men jag ska låta det vara osagt lite till.
När vi var sjuka höll vi uppe med smakisar men igår satte vi igång igen. Då gick det jättebra. Han smaskade glatt i sig potatisen även om en del naturligtvis hamnade utanför. Idag gick det sämre. Han åt visserligen glatt nu med men satte nog i halsen för han spydde upp det mesta sen. Inte lätt att äta när man bara druckit innan...
Ikväll har jag varit så sugen på att börja med gröt också men det får vänta till imorgon åtminstone. Om han spyr vill jag ju inte att han ska ha tömt brösten först och jag kom inte på gröten förrän han ammats en stund. Men han åt i 1,5 h nu på kvällen innan han blev nöjd så det känns som om jag inte har tillräckligt med mat nu igen. Så lite gröt dessförinnan skulle nog göra susen. Hoppas bara att han lär sig äta snabbt så att han inte spyr. Gör han det så förlorar han ju på att äta.

Men någon gång måste man ju lära sig.
Idag har jag läst lite mer i Barnaboken och insett att det snart är dags för eget rum. Innan dess måste ju sonen ha sovit hela natten ett litet tag. Vi vill också ta nappen dessförinnan. Därför är det ju lite bråttom att få ordning på torpet.
Jag har kommit på att det är kristi himmelsfärd nästa vecka vilket innebär att sambon är hemma 4 dagar. Perfekt för en liten minikur tänkte jag. Så därefter ska nattmatningen vara borta. Får fundera i veckan om vi vågar ta nappen då också eller om vi väntar liiiite till med den.
Nu kommer jag med lite nya frågor:

När vi ska minikura nästa vecka, ska han då sova i sängen eller i vagnen? Han brukar sova bra fram till kl 2, sedan kan han eventuellt vakna någon eller några gånger men somnar snabbt om om han blir omstoppad och får nappen. Kl 4-5 är han hungrig. Då hjälper det inte att stoppa om utan han skriker som en tok. Det är alltså först vid denna tiden som problem lär uppstå. Går det att buffa eller bör vi lägga över honom i vagnen och vagna? Vi kommer naturligtvis att försöka proppa honom full med mat under dagen men jag misstänker ändå att det kan bli problem eftersom han är van vid att äta rätt mycket på natten.

Varför strular dagarna mer än nätterna? Har förstått att det är så för många men är det någon som vet varför?

Någon (kommer tyvärr inte ihåg vem just nu) sa att hon hade kolsvart på natten och dunkelt på dagen när det var sovdags. Min son sover i vagnen på dagen, oftast utomhus för den friska luftens skull. Om jag hänger något över vagnen för att göra det dunkelt så får han ju inte lika mycket frisk luft på sig. Hur ska man tänka här?
Kan förresten säga att idag kände jag att ramsan tog för första gången. Jättekul!

Jag behövde inte vagna någonting utan kunde ramsa/stoppa om tills han blev nöjd.