I morse var det bara Emil som hostade ett par gånger, Linus och Mika är fortfarande lite snoriga men mår för övrigt bra. Så det verkar som om vi snart har besegrat viruset.
Sigge är nog från en annan planet för idag sa han att han älskade medicin men var lite sur för han fick så lite.
Linus är verkligen cool som en isbjörn. Igår flaskade jag i honom 150 ml ersättning på dagen, han åt upp allt och låg sen mest och mös innan han satte i sig en hel del tuttemjölk med. Det verkar ju dumt att låta bli tuttemjölken när den ändå finns där och är så god verkade han resonera. Mätt var han i allafall och nu kan han äta ur flaskan igen vilket underlättar för då kan Pappan mata honom när jag inte är hemma.
Nåja, igår kom Pappan bara hem och åt middag och sen stack han för att spela bridge. Snart kommer jag också kunna spela för nu äter ju Linus ur flaskan igen, det är ju urtrist att sitta i en styrelse och sköta det jobbet men aldrig kunna spela. Ändring ska det snart bli på det.
Hemma var jag alltså själv med hela gänget och det är så härligt, de är så följsamma och roliga. Vi busade till det ordentligt och då är jag sjörövarkapten och barnen sjörövare som absolut måste lyda mina order. Sjukt kul hade vi, lite tv hann vi med innan tandborstning och kvällskissningen. Sen kastade sig alla i säng.
Linus hade jag matat på ordentligt men tänkte ge en sista slurk när resten av ligan lagt sig, så jag la honom på rygg i vagnen så länge. Men oj vad arg han blev! Han vred sig som en mask och vrålade KOM HIT OCH LÄGG MIG PÅ MAGE, JAG KAN JU FÖRH-TE INTE RULLA ÖVER SJÄV. NUUUUUUU!! VÄND PÅ MIG NUUUUUUU!!!!
Lilla arga barn, jag fick springa dit, be så vackert om ursäkt, lägga honom på mage och viska i örat att jag snart skulle komma tillbaka för den utlovade kvällsslurken. Linus bara sträckte ut ena handen mot mig; GÅ LÅT MIG VARA IFRED NU!
Jag nattade alla barnen, ramsade ut ur deras rum och smög ut i vardagsrummet för att servera kvällsslurken till Linus. Men se det var ju inte aktuellt med någon sådan för han SOOOOOV jättegott. Snopet mamman.
Istället fick jag diska och röja upp efter kvällsmaten. Trist värre. Sen blev det lite tv och lite Forum och lite frukt och lite.... Ja egentligen blev det inte så mycket mer. När Pappan kom hem sent på kvällen gick jag och la mig efter min otroligt spänningslösa kväll.
Sen sov jag och sov och sov och sov och så vaknade jag av att Linus hostade, snörvlade och frågade efter den där utlovade kvällsslurken. Tittade på klockan, kvart i sex, visst då kan jag serverar frukost och det uppskattade lillebror.
Just nu sover Mika i sin säng, Linus ligger i vagnen på verandan och sover gott, Emil och Sigge jobbar i trädgården (jag har delegerat lite trädgårdsarbete som jag själv tycker är för tråkigt att göra men som de gör med liv och lust) och jag ska nu skicka iväg ett recept till Pappan så han kan handla hem lite gott till helgens mat.
På förmiddagen jobbade alla barnen i trädgården medan jag satt och solade och ammade Linus. Man kan ju inte klaga precis
Kram Susan