Ja, det kan nog vara så att jag avbrutit mitt i lek eller när han är på väg mot en ny upptäck och ska utforska. Samma sak, när han ätit frukt vid 08:30, direkt efter det har vi gått upp bytt blöja och bytt från pyjamas.
Idag så hade gjorde jag så här. Tim fick i helgen ett nytt sovrum, ett lite större med mer yta. Imorse så gjorde jag i ordning det lite med fler leksaker och böcker och så satt vi och lekte lite och avslutade med att läsa en bok. Den läggningen tog max 5 minuter.
Jag tog beslutet igår efter att ha läst den superbra länken som du postat (igenkänningsfaktorn var hög) att vi kör en microkur nu på tre dagar. Dels för att komma tillrätta med ramsa och sen för att vi bytt rum och schema. Bra eller dålig idé? Vad tycker du?
Hela dagen igår var kaos, galet mycket skrik och tårar. Idag har dock varit en mycket lugnare dag. Tim vaknade igår kväll 23,02,04 och tyckte sen att det var morgon 05:40...
Jag har känt mig mer lugn och samlad idag, läst på kapitlet säkerhet några gånger också...
Det jag är lite osäker på är dock skrattet till go natt.
Vi busar och skrattar järnet innan nattläggning, sen får Tim flaska och sen går vi in i det mörka sovrummet och säger god natt.
Ska man köra "skratt till go natt" innan varje läggning, även dagtid? Om vi ska varva ner efter lek och innan läggning som ditt förslag var igår, blir det tokigt att köra bus då?
Nappen är verkligen ett minne blott nu.SKÖNT!! Vad lätt det var att ta bort den, hade jag vetat det hade den rykt för flera månader sen.
Du ska bara veta hur mycket jag uppskattar din hjälp!!
Hälsningar
Malin