Jag helammar fortfarande, han har fått ersättning ibland som komplement (behövs oftast inte) eller då han passats. Smakportionerna började vi med för en vecka sedan och är inte så populära, gröt och katrinplommonpuré sväljer han pyttelite, rotfrukterna klöks eller kräks han av.
I dagsläget sover han ca 1½h på förmiddagen och 45-60min på em utomhus i vagn - ni kan lätt räkna ut att totalsumman blir på tok för lite... Och ja, smålurar här o där i famn, bil o vagn.
Nu har jag läst boken, informationen här och flera trådar från början till slut, matat mig med info, peppat mig till max och tänkte köra igång imorgon kväll!! Det blir jag som kör nätterna och pappa tar dagarna så jag får sova.
Så
1- hur göra med maten? Amma och sen fylla på med ersättning till max? Redan nu kräks han ofta upp lite efter amningen, är han inte så full med mat som han kan bli då? Självklart fortsätter vi med smakisar oxå.
2 - Sömn dagtid (som pappa ska ta i början) ska den vara inne i sängen eller ute i (stilla) vagn? Har aldrig lyckats få honom att sova inomhus dagtid innan men han börjar bli för stor för liggdelen, dock är man ju lite låst utan vagn-lurarna. Måste man alltid göra samma eller kan ena luren sovas ute och andra inne?
Måste mamma o pappa kura på precis samma sätt? Om han inte somnar på sin utsatta lur, håller man bara honom vaken ändå?
3 - Vi ska göra schemat imorgon och funderar på om han borde sova den längre luren på eftermiddagen istället eller om vi ska följa honom som det är nu? Hur ska vi lägga upp det med maten...?
4 - Vi har inget amningslarm än, kan vi köra på med att han ligger på sidan (som han alltid gör nu)? De larm som man fäster i blöjan, hur bra är det egentligen när de snurrar runt i sömnen...?
Egentligen har jag nog hundra frågor till men jag hoppas så att någon orkar svara. Sambon är absolut med på det här men nätterna har alltid varit mina så jag känner att det är lite upp till mig