Nu har jag fått näst intill panik och vet inte hur vi skall komma vidare. Snälla snälla hjälp. Alla svar står säkert i barnaboken som jag läst otaliga gånger för den är så suverän, men just nu hittar jag inga svar och det känns som jag fumlar i mörker...
Från att ha varit världens gullegris, försiktig, omtänksam så rasade tillvaron samman för vår lilla gosse för drygt två-tre veckor sen. Först trodde jag att han höll på att bli sjuk för då kan han bli ite lättretlig, men nu har det bara fortsatt.
Här är några exempel:
1. Han slår våra sänglampor av glas mot betongväggen...skulle lätt kunna gå sönder. Jag säger åt honom att man inte kan göra så och ibland tar jg bara bort honom därifrån och för honom till hans rum. Ibland blir jag bara jättearg. Ingenting hjälper, han bara flinar och tar inte till sig något.
2. Efter att han och jag tillsammans plockat ihop i hans rum innan han ska lägga sig så kan han plötsligt slita ut alla böcker ur hyllan. Jag tor honom under armen och sa att så kan man inte göra och gick till köket för att börja med kvällsmaten. Här har jag absolut ingen aning vad jag borde ha gjort.
3. Han kör runt med en liten moped inne och ibalnd kör han med flit på sin 1-åriga lillasyster. Jag blir rasande och tvingar honom att be om förlåtelse och ge henne en kram.
4. Han gör allt för att provocera oss. Tömmer tvättkorgen upp och ner, trycker ut tandkräm på tvättfatet, etc. Han vet exakt vad han ska göra för att reta gallfeber på oss...
Jag vet att jag har läst att man inte ska använda ordet NEJ, men vad tusan ska man göra
Suck, vi har en sjuk dotter på 1 år som behöver 24h/dygn bevakning så krafterna tryter och jag bara känner att vi gnäller på honom hela tiden och inte når något konstruktivt.
Snälla hjälp.
Kram
Micaela