Hej, Det är klart det GÅR att kura. Ni måste bara skjuta era "sjukvargar" först. Om ni springer ut och in och är oroliga för sjukdom kommer INGEN sömn via kur att hjälpa.
Sen, immunförsvaret måste nu ju börja stötta också.
1) Sempers magdroppar! (70% av immunförsvaret börjar i magen)
2) Omega-3 kapslar Mor-EPA rekommenderar jag. (man kan sticka hål på kapseln och ge på sked)
3)D-vitamin. Köp de där från apoteket som ni kanske fortfarande ger. Ge 15 droppar istället denna tiden på året.
Sen gäller att läsa på tills ögonen blöder, veta att den goda sömnen är läkande och stärkande för immunförsvaret.
OM, man absolut vill kolla sitt ev. sjuka barn görs detta när de sovit i 10 min eller när man själv går och lägger sig. DÅ kan man gå in, känna på pannan osv.
Är barnet sjukt så sköter man det I sängen. Ta inte upp. Speciellt den första tiden på kuren. Gör det till en självklarhet!
Är han eller blir han sjuk under kuren finns flera saker man kan göra. Så vi tar det då.
Är han snorig höj huvudänand med en 7cm hög planka under benen. Ställ en tallrik med grovhackad lök undersängen. Alvedonsupp eller Iprensupp vid extremt HÖG feber. Annars inget, kroppen måste få en chans att läka själv också. Jag ger inte feber om sonen inte svamlar eller är på gränsen att han inte får i sig vätska.
Är man sjuk kan man utnyttja marginalkvartar om de har feber och behöver mer sömn. På detta viset förstör man inte schemat när ett barn är mycket och ofta sjukt utan man får på så sätt 30 min mer sömn/lur samt att man kan lägga upp till 30 min tidigare inför natten utan problem.
Nu ger jag er ett något "tuffare" förhållningssätt än jag kanske skulle ge en annan förälder, men detta är för att han är så mycket sjuk och behöver därför sin goda sömn desto mer. Ju tydligare ni är desto lättare blir det för barnet. Även för de som är mycket sjuka.
Hur ser tilltänka scheman ut?