misslyckad första dag

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Kristina trött

misslyckad första dag

Inlägg av Kristina trött »

Började med SHN kuren igår. Hade laddat hela dagen och följt schema noga. Mitt barn somnade helt okej för natten var in två gånger och buffade och ramsade. Vaknade igen efter en halvtimme och skrek, buffade å ramsade men inget hjälpte. Efter en halvtimmes hysteriskt skrik klarade jag inte mer, tog upp henne :(
Fick henne att somna om i min famn.
Kl 2 vaknar hon igen och jag försöker igen men då ännu mindre framgång, tar upp henne å hon skriker i 1 ½ timme. :cry: Somnar tillslut och sover till 6.40....
Vad ska jag göra? Hjälp och tips uppskattas!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Re: misslyckad första dag

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :wink: :lol:

Jag tycker du ska vänta lite. Kuren springer inte bort :mrgreen: Börja med att införskaffa Internationella Sova hela natten och läs den från början till slut. Då förstår du att det handlar om mycket mer än bara "tekniska" handgrepp. När du väl bestämt dig för att kura lilla älsklingen, måste du veta exakt vad du gör och VARFÖR. Då kommer det att gå alldeles utmärkt och ni får båda äntligen sova så gott :lol: Men nu är du inne på fel spår tyvärr :oops: Så skynda långsamt och förbered dig från grunden [-o<

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Kristina trött

Inlägg av Kristina trött »

Tack för svar!
Jo jag ska nog vänta lite tills vi båda är redo, det blev lite mycket på en gång, tänder på gång, slutat amma och sova i eget rum :(
Ska nog ta det lite lugnt ett tag tills jag är redo att köra kuren fullt ut. :)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Låter bra :wink: Jag vet att man blir otålig lätt, men här behövs tålamod och målmedvetet LUGN.

När du väl fattar Beslutet, lugnt och fint och fullkomligt orubbligt - då kör du Sova hela natten-kuren efter konstens alla regler och ser inte tillbaka (och inte åt sidorna heller) utan bara rakt fram, mot målet. Som faktiskt inte alls är särskilt svårt att uppnå, men som obönhörligen kräver att man vet exakt vad man gör och framför allt VARFÖR :!:

Du är klok =D>

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"