Shit så bra sagt!

Jag blir på snudd religiös
Jag tror att du har kommit till ett viktigt genombrott nu - precis som du skriver - din dotter KAN och hon har bara väntat på att få visa dig det och hon gör det hela tiden, men det är först när du är mottaglig som budskapet går fram

EXAKT den här attityden är det som gäller.
Å så går det upp å så går det ner. Men grundinställningen förblir densamma. Även om hon gråter och frågar - dina svar förblir desamma och andemeningen i dem likaså. SJÄLVKLARHET!
Bara ngr kommentarer till tidigare inlägg du gjort:
1. Jag tycker att det är en fördel att lära sakta i den här processen. Det SKA vara trixigt och man ska få stanna upp och grubbla och ha sig. Desto större när polletten trillar ner
2. Här på forumet finns vi som "brinner för" SHN , oavsett om vi är hjärtebarnskontrollanter eller inte. Anledningen till att vi brinner är tack vare de känslor som du upplevde nu idag - man vill dela med sig, stötta och peppa andra till detta

Alla vi som är inne här och svarar på frågor etc gör det för att det är ROLIGT! INGEN ska tveka att ställa frågor.Vi hjälps åt

:thumbsup:
3. Din undran om hurvuvida du finns till för din dotter även om hon står kvar utanför rummet när hon är ledsen...hur ställer du dig till den nu iom att du fått en rejäl skjuts i att agera självklart? Förstår du hur jag menar?
Kan du vara lika självklar nästa ggn hon vaknar och gråter/frågar som nu på fm du du från början gick in med positiv och självklar attityd, så skulle jag vilja svara att JA - då finns du oxå för sitt barn, även om du inte går in och ger ett handfast, kroppsligt stöd.
Min erfarenhet är, att ju längre man kommer i processen, ju säkrare sovare barnet blir - desto mer sällan anv man solfjädern, för barnet frågar i princip aldrig. Jag har inte varit in i min sons sovrum på hans sovitder på över 2 månader nu...och de ggr jag har fått dra en extra ramsa kan jag ränka på handens 5 fingrar... Och dit kommer ni oxå att komma, MKT tack vare den inställningen som du nu förmedlar. Din dotter KAN sova själv. Nu vet både hon och du det =D> Sen kommer kanske hjärtat att snörpas åt ngn ggn emellanåt, men det får man förbise
Kram Sanna