Tack för ditt svar Luvisen

!
Missade att svar på ditt inlägg. Angående amningen tänkte jag så här efter att läst det du skrev, jag fortsätter erbjuda ett litet tag till. Dels för att hon velat amma vissa gånger plus att det bara har gått någon dag sen hon inte ville första gången och dels för att hon är förkyld. Men det är ju klart att om hon känner att hon inte vill ha så är det ju så det ska vara.
Egentligen känner jag samma med frukosten, hålla ut lite till och se om hon är hungrig när hon vaknar annars ge henne frukost kl 7.30 istället. Precis som du sa. Vi har en flaska med stort hål till vällingen

Testar pipmugg lite smått till maten (med vatten).
Ok, det där med att hon bara behöver 20 minuter på morgonen när hon sover hela natten och är så här gammal. Idag blev det 15 min. Men jag fattar fortfarande inte varför sömnen inte funkar efter lunch idag? Då borde hon ju vara trött #-o
Nu har jag tagit upp min tjej. Påsar under ögonen men verkar inte jätte hängig (i så fall skulle jag inte kunna sitta här och skriva). För övrigt så har hon fått mycket social delaktighet på förmiddagen, vi slängde i tvätt i tvättmaskinen tillsammans, dammsög tillsammans, skar grönsaker och plockade fram tallrikar o sånt på bordet till lunch tillsammans. Och tog ut majs ur frysen tillsammans, det bästa som finns

, hällde i kastrull och kokade. Hade tvättmaskinen på när hon skulle sova båda gångerna, dämpat med ljus (men inte kolsvart) precis som vanligt. Och så lite bus innan hon skulle sova båda gångerna. Och så har hon ätit sig mätt också.
Ska vi lägga ner det hela och testa om ett par månader igen? Börja om kuren nu på en gång? Minikura? Ska vi vänta ut förkylningen, men när man är sjuk behöver man ju sova!? Göra om sovtiderna eller låta dom vara, om det är det som ställer till det? Ska vi höra av oss till en kurare som kommer hit? Att inte göra något känns hopplöst. Jag vet att det fungerar att kura, jag vet/tycker att barn kan och ska sova hela natten och sova ordenliga vilor på dagen. Jag vet/tycker att ett schema med fasta tider är jätte jätte viktigt. Så jag tvivlar inte på Anna Ws kur. Jag vet bara inte hur vi ska komma framåt här hemma och få en säker sovare.
/Bellan