Bra,
sufletten gör det lite mörkt, lite tråkigt och svårt att Se. Och så gungar det mysigt, vem vill inte lura till lite då
Ljust och Upp. Gärna på armen om du ser att hon börjar sloka. Se det som hennes utevistelse, inte din... det hjälper.
Clara
Japp, det tror jag med. Och 200 ml tar en hel del plats i magen men mättar inte lite mycket som ex potatislalinda skrev:Halloj! Hon får Nan2, och har nu börjat med smakisar, banan har hon fått och i dag ska hon få smaka potatis. Har justerat sovtiderna och idag sov hon 19-05 vaknade vrålhungrig fick en flaska Nan 200ml svepte hon och somnade om till 07 då gjorde vi morgon, så jag tror att det är hungern som väcker henne.
lalinda skrev:Nu undrar jag det här med gröt o välling, läste i barnaboken att välling kan serveras redan nu, vilken sort ska jag börja med? Och ska hon få en flaska på en gång eller börja med lite bara? Ska jag börja ersätta Nan mot välling alltså på kvällskvisten? Likadant med gröt? Vilken gröt börjar jag med? Och även där, ska man börja som smakportion?
Ja. Om hon gillar och magen mår bra så kör!lalinda skrev:Hej igen!! Lite uppföljning och matfråga! Det har gått jättebra med mat/gröt/ och välling accepteras nu! Hon äter glattmin fråga är om man redan nu kan skippa ersättningen och ge mat/ gröt o välling.
Jag vill se ett lunchmål och ett middagsmål! Dvs en lunch runt 11 och middag vid ca 17. Men hur ser sovet ut? Stor lunch före långsov - vi vill ha paltkoma!lalinda skrev: 06.30 ersättning ca 200ml
10.00 gröt slukar 1 portion lätt
13.30 /14.00 grönsakspure+ersättning men skulle lätt kunna äta sig mätt på bara det kan jag låta henne höra det?
17.00 välling ca 200ml
18.30 nattslurk
19.00 sova natt