Hej och varmt välkommen
Först : ni har gjort precis rätt =D> ! och nu börjar ni se resultatet av det
Feber och andra otyg är ju sånt som kommer och går och precis som ni redan räknat ut så heter receptet att hålla ut och fortsätta precis som vanligt. Man får visst trösta barnet
i sängen (dvs bara man inte tar upp dem)- ge Alvedon, suga snor, ge vatten etc etc man man bedömer att det är det som behövs. Men ni har ju oxå fått tydliga bevis på hur bra det trots allt går att låta dem försöka reda upp situationen själv oxå :thumbsup:
Ni har haft en lite tung start, men rett upp det. Nu kan det ju bara bli lättare tänker jag. Och syftar på er föräldrar

Er son har ju klart och tydligt visat hur kompetent han är! Dock behöver han er fortsättningsvis , så använd nu uppföljningsveckan till att låta ramsan sätta sig.Och betänk att det tar ca 1 mån innan kuren satt sig till 100%
Lite reflektioner kring ert schema:
7.00 Vakna, lite amning
7.30 Gröt
9.30-11.00 Sova
11.30 Lunch
12.30-13.15 Sova
13.30 Mellanmål (amining/fruktpure)
14.45-15.30 Sova
17.00 Middag (burkmat)
18.30 Gröt plus lite amning
19.00 Sova
Ni kan med fördel ge gröten på morgonen så snabbt som möjligt. Så små barn som 5-månaders brukar vara JÄTTEHUNGRIGA då. Jag skulle oxå se till att börja utöka med riktig mat så mkt som det bara går. Att vara riktigt mätt är en förutsättning för att kunna sova gott, både natt som dag

Puré PLUS frukt ska det va

Man kan ge gröt till mellis oxå om man vill.Jag brukar varva och köra det vissa dgr och sen ta ngn slags "kraftigare" fruktpuré som omväxling (finns ju flera med fullkorn, dinkel etc). Att ge små mackor som de kan pilla i sig själva kan oxå vara uppskattat
De flesta lägger den längsta luren mitt på dagen, eftersom det är den som man sparar till sist (fm- och em-luren ryker i takt med att barnet blir äldre). Så fundera på hur ni ska ha det.

Inga ändringar innan uppföljningsveckan är slut dock.
Ni skulle kunna skjuta fram em-luren oxå så att den började närmare kl 16 tänker jag. Det kan bli nog så tröttsamt att hålla sig vaken ända från kl 15.30 om man ska lägga sig 19.
2-2.5 tim mellan varje lur samt 3-3.5 tim mellan måltiderna brukar funka bäst
Läs oxå följande:
viewtopic.php?t=5252
En himla fin sammanfattning om vad SHN handlar om.
Ni har ju gjort ett strålande jobb och ska känna er nöjda hittills. Nu är ni en god bit på väg i att förmedla allt det nya till er son. Ha bara tålamod, så kommer resten av sig själv.
Ha det så bra