Jag letade förtvivlat på våran resesäng om jag såg något märke, men det fanns ingen!

Vi köpte den i vår lokala leksaks/barnvagnsaffär.
Den kostade 795:- vill jag minnas, men det finns billigare varianter på t.ex JYSK.
Ska man använda den mycket, kan det ju dock vara idé att satsa på lite dyrare.
På våran fäller man upp kortsidorna först, sedan långsidorna, och sedan trycker man ner botten. Inuti lägger man en madrass, som när sängen är ihopfälld rullas runt sängen.
När man fäller ihop den börjar man med att dra upp botten, sedan långsidorna
Smidig (när man väl lärt sig att det var viktigt att gavlarna fälldes upp och ner i rätt ordning

)
Ett litet bärhandtag finns, så det går lätt att bära den med sig.
Kommer ihåg när jag satte schema och Clara skulle hjälpa till med vagningen...Oj, vad hon slet, och oj vad hon pratade. I början hyschade jag lite på henne

men sedan insåg jag det befängda i det! Självklart är det ju bättre att de små lär sig sova till alla ljuden i huset!
Egentligen var det i somras Clara slutade med att sova middag, hon var drygt 4 år då. Men när hon började på dagis i augusti var hon SÅ trött när hon kom därifrån (3,5 timme, 3 ggr/veckan) att jag de dagar hon gick på dagis beslöt mig för att lägga in en liten 20-minutare. Men nu, de senaste 2 veckorna har hon inte somnat, så då tog jag bort den luren i tisdags, funkar fint!
Lycka till med natten!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.